UN VIS ÎMPLINIT AL LOCALNICILOR DIN LUȚA

Asfaltul mult așteptat de zeci de ani de locuitorii satului Luța a fost așternut de curând pe drumul ce duce în localitate. Printr-un efort susținut al autorităților locale și al Consiliul Județean Brașov, după trei ani de la demararea lucrărilor, oamenii pot circula acum pe un drum modernizat, potrivit secolului în care trăim. 

IMG_4041Lucrările de refacere a drumului judeţean DJ 109, în lungime de 9,1 kilometri, au început la finele anului 2019, fiind susţinute integral din fondurile proprii ale Consiliul Judeţean Braşov. Valoarea investiţiei este în cuantum de 27.497.317 lei.

Această modernizare era așteptată de zeci de ani de locuitorii din Luța. Acum, lucrarea este pe final și a fost deja turnat primul strat de asfalt.

IMG_4042După mulți ani în care și-au dorit acest lucru, în satul Luța și în extravilanul satului Luța până în Beclean și de asemenea până în Ludișor, s-a asfaltat acest drum. Într-adevăr nu este finalizat, urmează stratul de uzură. În momentul de față se lucrează la înălțarea căminelor de la canalizare până la cota finală de asfaltare. E un lucru foarte important, au fost niște eforturi foarte importante și pentru comuna Beclean și pentru Consiliul Județean, dar împreună am rezolvat acest lucru și ne bucurăm. Cu siguranță era un lucru de mare trebuință.“, ne-a spus Claudiu Motrescu, primarul com. Beclean.

În acest timp, în comuna Beclean se lucrează și la consolidarea și modernizarea drumului județean 104J, care leagă localitățile Calbor și Boholț de cartierul făgărășean, Galați. Proiectul este realizat tot de Consiliul Județean Brașov și este în valoare de 11 milioane de lei. 

Avem șantiere, după cum știți, și pe drumul județean de la Calbor. Și acolo se lucrează pe anumite tronsoane. Vom continua cu proiectele noastre și Doamne ajută!“, a mai spus Claudiu Motrescu.

Drumul județean 104J este afectat pe două porţiuni în zona Pădurii Făgetului. Una dintre porţiunile afectate, cu o lungime de 45 m, drumul este deformat, prezintă tasări, covorul asfaltic este afectat, iar şanţul de scurgere a apelor pluviale este colmatat. Potrivit specialiștilor, degradarea şoselei a fost favorizată şi de lipsa lucrărilor de drenaj. De asemenea, starea drumului a fost afectată şi de traficul rutier, care a crescut în intensitate şi greutate.
Celălalt sector cu probleme este între kilometrul 9+600 şi kilometrul 10+300. În timpul expertizelor, specialiştii au apreciat că drumul iniţial a fost lărgit pe una dintre laturi. Şi pe acest sector au fost constatate fisuri, crăpături şi denivelări ale covorului asfaltic, iar şanţul de scurgere este colmatat. Conform expertizei tehnice, acest sector de drum este construit într-o zonă cu acumulări şi infiltrări ale apelor meteorice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *