Pentru zilieri, din 25 iulie s-au deschis registrele electronice
Începând din 25 iulie, persoanele care colaborează cu zilieri pentru diferite activităţi cu caracter temporar vor fi obligate să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic, disponibil ca aplicaţie mobilă pe telefon mobil sau tabletă. Aplicaţia poartă numele „Inspecţia Muncii” şi se descarcă gratuit din PlayStore sau AppStore. Angajatorii trebuie să obţină numele de utilizator şi parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) în a cărui rază teritorială îşi au sediul pentru înfiinţarea Registrului. Ministerul Muncii a specificat că utilizatorul care obţine parola de acces are posibilitatea de a autoriza mai multe numere de telefon din care să se poată conecta în aplicaţie.
„A trebuit să ajungem până în anul 2020 ca să renunţăm, în sfârşit, la caietele de hârtie în care angajatorii notau activitatea lucrătorilor zilieri şi pe care apoi trebuiau să le fotocopieze şi să le ducă la inspectoratele teritoriale de muncă. De mâine (25 iulie, n.r.) trecem într-o nouă etapă: persoanele care lucrează cu zilieri vor ţine evidenţa lor, precum şi a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicaţie care poate fi accesată de pe telefon mobil sau tabletă, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital către inspectoratele teritoriale de muncă”, a declarat ministrul Muncii, Violeta Alexandru.
foto: libertatea.ro