Laborator inteligent la Colegiul Național ”Doamna Stanca”
Elevii de la un liceu din Făgăraș se bucură de un laborator dotat cu echipamente performante ce oferă o nouă modalitate de educare, folosind tehnologia pentru a-i ajuta să învețe și să se dezvolte. Procesul de învățare este centrat pe elev și include interactivitate, creativitate și dezvoltarea abilităților sociale ale copiilor.
Bucurie mare la Colegiul Național ”Doamna Stanca” din Făgăraș. Elevii de aici se bucură de un laborator amenajat și dotat cu echipamente de ultimă generație. Laboratorul a fost realizat cu fonduri obținute prin Programul Național de Redresare și Reziliență și oferă acces elevilor la resurse educaționale performante, contribuind astfel la crearea unor programe educative moderne și la îmbunătăţirea calităţii învăţării.
„Copiii au ocazia să se bucure de table interactive, de ochelari VR, de imprimante 3D, de tablete, de căști, de aparate de ultimă generație. Toate acestea le-au făcut o mare bucurie“, a spus Ioana Ilie, reprezentantul companiei care a implementat proiectul.
„E un laborator Smart Lab, e făcut pe fonduri PNRR, 60 de mii de euro pentru dotarea standard pentru fiecare din laboratoare. Colegiul „Doamna Stanca“ a aplicat, am câștigat proiectul și de astăzi începând o să fie folosit în orele noastre, la ciclul primar, la liceu, deja copiii sunt veseli și cred că bucuria se citește pe chipurile lor. Sper să devină punctul lor forte și de atracție în școala noastră“, ne-a spus Corina Drăgoi, directorul Colegiului Național „Doamna Stanca“.
SMART LAB-ul reprezintă o uriașă oportunitate pentru toate persoanele implicate în educație, atât elevii cât și profesorii.
„Noi l-am gândit în funcție de necesitățile noastre și laboratorul conține în primul rând echipamente 3D,imprimantă, ochelari VR, roboți, tablete, sistem audio pentru orele lingvistice, display-uri și o serie de soft-uri pe care noi le-am achiziționat prin acest program“, a mai spus directoarea colegiului.
Astfel elevii de la Colegiul Național „Doamna Stanca“ se pot bucura de un proces de învățare centrat pe elev, care include interactivitate, creativitate și dezvoltarea abilităților sociale ale copiilor. Prin încurajarea înțelegerii noțiunilor predate, elevii pot asimila mai ușor informațiile, evitându-se astfel memorarea mecanică.
(Iulia GRECU)