Administrativ

Lucrările la incubatorul de afaceri din Făgăraș sunt în grafic

Lucrările pentru construirea clădirii în care va funcționa incubatorul de afaceri din Făgăraș avansează conform graficului, potrivit reprezentanților Primăriei Făgăraș.  Durata de execuție a clădirii este de 10 luni, de la emiterea ordinului de începere, semnat în data de 27.04.2022.
Obiectivul general al proiectului “Dezvoltare antreprenorială prin înființare Incubator de afaceri Făgăraș” constă în dezvoltarea economică și socială a municipiului, prin susținerea prioritară a start-up-urilor din industriile creative. Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014 -2020, Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, Prioritatea de investiții 2.1 – Promovarea spiritului antreprenorial, în special prin facilitarea exploatării economice a ideilor noi și prin încurajarea creării de noi întreprinderi, inclusiv prin incubatoare de afaceri.

„Incubatorul va avea rolul de a-i ajuta pe antreprenorii făgărășeni aflați la început de drum.  Vrem să îi stimulăm pe antreprenori și să le oferim un mediu adecvat unde să își îmbunătăţească abilităţile, astfel încât ideile lor să se concretizeze în afaceri pe care să le dezvolte. Aici, specialiști cu experiență le vor oferi consultanță juridică și de afaceri. ”,  declara în urmă cu un an primarul municipiului Făgăraș, Gheorghe Sucaciu, cu privire la acest proiect.

Clădirea va fi compartimentată cu spaţii funcţionale extinse pe circa 600 mp, care vor deservi cel puţin 16 societăţi comerciale nou înfiinţate. Vor fi amenajate trei birouri pentru incubare, pre-incubare şi co-working cu 40 de posturi de lucru. Se va compartimenta un birou administrativ ce va fi folosit de echipa de administrare pentru activităţile curente şi pentru discuţiile cu firmele incubate sau vizitatori. La finalul implementării proiectului, firmele vor mai avea la dispoziţie un spaţiu dedicat pentru arhivă, grupuri sanitare, două săli pentru teleconferinţe şi un spaţiu tehnic. Sala de mese din incinta clădirii va fi folosită de rezidenţi pentru luat masa şi pentru a  depozita alimente. Alte două săli de conferinţe vor fi folosite pentru organizarea de întâlniri şi evenimente, de prezentări ale firmelor, pentru organizarea de reuniuni de lucru restrânse între incubaţi şi mentori, organizare şedinţe, cursuri, întâlniri cu investitorii.

Incubatorul de Afaceri Făgăraş va fi dotat şi mobilat, oferind pentru utilizare următoarele echipamente: scaune, mese, dulapuri, laptopuri, imprimantă, proiector, aer condiţionat, echipamente pentru teleconferinţe, camera de servere.

În perioada de pre- şi post-incubare se vor acorda diferite servicii firmelor beneficiare. În aceste etape vor fi disponibile celor incubaţi servicii administrative (recepţie, secretariat, securitate, comunicare, curăţenie, bufet etc), servicii profesionale de contabilitate, servicii profesionale juridice şi legale, servicii de marketing şi mentorat, consiliere managerială şi planificarea afacerii, training pentru dezvoltarea competenţelor, studii de piaţă, consultanţă export, asistenţă IT şi e-business etc.

 

FB_IMG_1664865386323

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *