Drumul spre Calbor – Boholţ intră în reparaţii
Drumul judeţean 104J (Cartierul Galaţi din Făgăraş – Calbor – Boholţ) va intra în reparaţii pe două sectoare degradate, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor fiind lansată în 26 iulie de Consiliul Judeţean Braşov. Conform anunţului licitaţiei, termenul de depunere a ofertelor este 18 august, iar valoarea estimată a contractului este de 14.353.248 lei, cu tot cu TVA, scrie bzb.ro.
În documentaţia aferente licitaţiei se menţionează că drumul este afectat pe două porţiuni în zona Pădurii Făgetului, în apropierea municipiului Făgăraş.
Una dintre porţiunile afectate, cu o lungime de 45 m, amplasată la kilometrul 7+850, este în apropierea unei construcţii, probabil militare. Pe această porţiune, drumul este deformat, prezintă tasări, covorul asfaltic este afectat, iar şanţul de scurgere a apelor pluviale este colmatat.
În expertiza tehnică se menţionează că versantul şi corpul drumului, degradarea şoselei a fost favorizată şi de lipsa lucrărilor de drenaj. De asemenea, starea drumului a fost afectată şi de traficul rutier, care a crescut în intensitate şi greutate.
Celălalt sector cu probleme este între kilometrul 9+600 şi kilometrul 10+300. În timpul expertizelor, specialiştii au apreciat că drumul iniţial a fost lărgit pe una dintre laturi. Şi pe acest sector au fost constatate fisuri, crăpături şi denivelări ale covorului asfaltic, iar şanţul de scurgere este colmatat. Conform expertizei tehnice, acest sector de drum este construit într-o zonă cu acumulări şi infiltrări ale apelor meteorice. Şi pe acest segment, degradarea a fost favorizată de lipsa lucrărilor de drenare a apelor, precum şi de trafic.
În cazul în care nu s-ar realiza reparaţiile, specialiştii Consiliului Judeţean Braşov apreciază că „sectoarele de drum ar suferi degradări continue, care, în final, ar duce la îngreunarea circulaţiei, dar şi la o creştere a timpului de intervenţie în situaţii de urgenţă”.
Lucrările vor dura 12 luni
În baza acestui contract, consultantul va trebui să pregătească documentaţia tehnică, apoi să execute lucrările. Printre altele, constructorul va trebui compacteze terenul, să refacă acostamentele, drenurile, şi covorul asfaltic. În documentaţia aferentă licitaţiei se menţionează că structura rutieră se va dimensiona pentru un trafic calculat pentru o perioadă de 15 ani.
Spre deosebire de situaţia actuală, pe porţiunile pe care vor realiza sisteme de drenaj, şanţurile vor fi realizate din beton. De asemenea, se vor monta parapete în zona podeţelor.
În cazul în care se va stabili un constructor, acesta va avea la dispoziţie 12 luni pentru finalizarea lucrărilor, însă nu se vor lua în considerare lunile de iarnă.