Cum să fii cu un pas înaintea concurenței în procesul de recrutare și selecție a candidaților?

Ești în căutarea celor mai bune talente pentru a-ți completa echipa? Construirea și promovarea unei oferte de muncă competitive poate deveni o provocare dacă nu știi cum să organizezi cel mai bun proces de recrutare și selecție. După ce ai creionat profilul candidatului ideal, „vânătoarea de talente” se poate transforma într-o misiune ușoară dacă ai câțiva ași în mânecă.    

Află 3 aspecte cheie de care să ții cont pentru a avansa cu succes în procesele de selecție:

  1. Concentrează-te pe ceea ce caută angajații în companii

În procesul de recrutare și selecție nu doar candidatul trebuie să cunoască profilul companiei, managerii de HR trebuie să evalueze corect profilul candidatului dorit, să cunoască exact strategia de recrutare și să alinieze aceste aspecte la cultura companiei. Întrucât retenția angajaților începe cu o selecție corectă, după ce ai stabilit care sunt candidații potriviți, este important să te asiguri că oferta ta este competitivă și conține un pachet salarial atractiv cu beneficii și compensații pe măsura jobului. Dacă vrei în echipa ta cei mai buni profesioniști, pe lângă o remunerație echitabilă și un mediu prietenos de lucru, ar trebui să le oferi oportunități de creștere, dar și alte beneficii extra salariale precum bonusuri de aniversare, vouchere culturale, tichete de masă sau un card cadou de la Pluxee, burse de studiu, bonusuri de fidelizare sau asigurări medicale private.

  1. Fii activ pe piață

Deși multe companii creează anunțul de angajare și așteaptă pasiv să vină CV-urile în urma promovării anunțului, există mai multe moduri de a căuta candidați. Odată ce ai setat abilitățile pe care le cauți la potențialii candidați, poți efectua o căutare avansată pe platformele online de joburi. Pentru joburi de nișă poți accesa site-urile de recrutare specializate pe domenii. Unele companii își promovează posturile vacante pe LinkedIn sau pe alte rețele de socializare cunoscute. Altele, își creează propria bază de date colectând CV-urile venite pe adresa de email a companiei, inserată în site, la secțiunea Cariere.  

  1. Caută angajați în mai multe locații

Într-o lume în care protagoniștii pieței muncii sunt profesioniștii calificați, găsirea talentelor de top poate deveni un proces dificil dacă localizarea acestora are loc doar prin intermediul rețelelor de socializare sau a platformelor specializate. Cu cât cerințele jobului sunt mai mari, cu atât procesele de recrutare devin mai complexe și extinse. Fie că e vorba de analiza comportamentală, teste de raționament logic sau limbă străină, toate acestea îngreunează și prelungesc timpul procesului de selecție. În general, pentru ocuparea pozițiilor importante în cadrul companiei, firmele caută profesioniști în rândul angajaților proprii. Aceștia sunt mai aproape de cultura, misiunea, viziunea și valorile organizației. În plus, pot avea deja un bagaj de cunoștințe și abilități necesare posturilor vacante din companie. Mai mult, sunt dornici de a învăța lucruri noi și de a face față noilor provocări. 

Așadar, compania ta este pregătită să atragă tinere talente? Ține cont de cele de mai sus și promovează-ți inteligent brandul de angajator pe piața muncii.            

Sursă foto: pexels.com

(articol de la partener)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *