Platformă pentru simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei pentru cetăţenii Făgărașului

Primăria Municipiului Făgăraș a lansat de curând platforma e.primaria-fagaras.ro, prin care cetățenii au posibilitatea să depună cereri, reclamații, vor putea face plăți online, dar și să înregistreze documente sau să se înscrie în audiențe. Platforma a fost realizată în cadrul proiectului  ,,Sisteme și standarde comune în administrația publică locală a municipiului Făgăraș’’, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

O întâlnire pentru diseminarea rezultatelor  acestui proiect a avut loc miercuri, 8 noiembrie.

20231108_142302,,Ne-am întâlnit în vederea diseminării proiectului finanțat din fondurile POCA. Contractul de finanțare a fost semnat în aprilie 2022 și se va încheia în 4 decembrie 2023. În cadrul proiectului am avut patru serii de activități. Managementul proiectului, prima activitate. A doua activitate – implementarea CAF și BSC, la nivelul Primăriei municipiului Făgăraș. Activitatea a treia, și cea mai importantă din contextual acestui proiect, a avut în vedere implementarea unei platforme informatice pentru servicii electronice front office și back office. În esență, implică un sprijin acordat cetățenilor municipiului, pentru a beneficia de serviciile furnizate de municipalitate în sistem electronic non stop, prin intermediul terminalului care este montat la DAS Făgăraș, în cartierul Tudor Vladimirescu. Iar cea de-a patra activitate se referă la informare și publicitate’’, a declarat Ioana Hârțoagă, manager de proiect.

Obiectivul general al proiectului a constat în consolidarea capacităţii instituţionale şi eficientizarea activităţii la nivelul Municipiului Făgăraș, prin simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei pentru cetăţeni, implementând măsuri din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor) şi front-office pentru serviciile publice furnizate.

Prin modernizarea Sistemului Informatic al Primăriei Municipiului Făgăraș s-a urmărit obținerea următoarelor beneficii:

  • Asigurarea unei alternative la modul clasic livrare a serviciilor gestionate de municipalitate, prin preluarea documentelor și datelor în format electronic de la cetățeni/mediu de afaceri, urmărind-se creșterea gamei de servicii oferite în sistem electronic, disponibilitate extinsă a serviciilor electronice către cetățeni, creșterea eficientei în tratarea solicitărilor;
  • Utilizarea inteligentă a informațiilor disponibile prin aplicarea principiului înregistrării „o singură dată” a datelor, prin care informațiile necesare din partea cetățenilor sunt colectate doar o singura dată, cu respectarea cerințelor de protecție a vieții private, precum şi generalizarea acceptării şi emiterii de către autoritățile publice a documentelor în format electronic;
  • Economisirea resurselor utilizatorilor pentru accesarea serviciilor (financiare, timp, informaționale, confort);
  • Realizarea de efecte semnificative de antrenare şi în alte domenii de interacțiune cu cetățenii;
  • Degrevarea instituției publice de resurse implicate în interacțiunea cu cetățenii (timp, informaționale, materiale, financiare, corespondență);
  • Acces facil şi imediat către servicii publice care să fie disponibile non-stop și accesibil de acasă, de la serviciu, sau din orice altă locație, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile.

Servicii pentru cetățean:

Flux complet digitalizat: cetățeanul inițiază o cerere, aceasta este prelucrată de către personalul primăriei și răspunsul ajunge automat la inițiator prin intermediul portalului.

Aplicația crește eficiența personalului primăriei în rezolvarea cererilor cetățenilor, precum și accesul acestora la serviciile oferite de primărie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *