ANRE: Când avem dreptul să nu plătim factura la curent sau gaze

Consumatorii au dreptul legal să nu plătească factura la curent sau gaze în unele condiţii. Este vorba despre cazul în care clientul alege să conteste factura sau să ceară explicaţii cu privire la aceasta.
„De la 1 aprilie intră în vigoare acele două regulamente pentru furnizarea energiei şi a gazelor naturale, care au prevederi similare. Ambele au un model de factură simplificat, cel puţin prima pagină a facturii va trebui să conţină doar informaţiile strict necesare pentru client. Orice client care contestă factura sau solicită informaţii suplimentare cu privire la factură, indiferent dacă vorbim despre valoare, de preţ unitar sau cantitate sau alte elemente ale facturii, are dreptul să primească răspuns de la furnizor la această solicitare în 15 zile lucrătoare şi până când nu primeşte acest răspuns de la furnizor obligaţiile de plată sunt suspendate”, a explicat Zoltan Nagy-Bege (foto), vicepreşedintele ANRE.
Până când nu se soluţionează şi nu este clar dacă obligaţia de plată este certă sau nu, clientul nu trebuie să achite factura. Indiferent că vorbim de o contestaţie la furnizor, ANRE sau ANPC. „În momentul în care lucrurile sunt clare şi se dovedeşte că factura a fost corectă, atunci trebuie să achite factura cu eventualele penalităţi, suspendate doar pe acea perioadă de 15 zile lucrătoare, timp în care furnizorul trebuie să răspundă, iar în cazul în care se dovedeşte că acel client a avut dreptate, furnizorul va reface factura şi va corecta suma”, a mai explicat Zoltan Nagy-Bege.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *