ANRE anunță că Hidroelectrica „își revine” și a început emiterea facturilor pentru august anul trecut
Semnalele sunt că Hidroelectrica a început să emită facturile și se pare că o parte din clienți le-au primit pe cele aferente lunii august 2022, deci încep să recupereze, anunță vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy. În continuare există o întârziere de cinci, șase luni. Putem să sperăm că vor recupera cât de repede se poate.
Între timp, ANRE a aprobat noul regulament de furnizare de energie electrică care prevede exact pentru aceste situații, când furnizorul emite cu întârziere facturi care cuprind o perioadă mai mare decât o perioada normală de facturare, adică de o lună, obligatoriu clientului trebuie să i se ofere posibilitatea plății eșalonate, în cel puțin atâtea rate câte luni se facturează prin factura respectivă. „Suntem convinși că cei de la Hidroelectrica vor oferi clienților plata eșalonată”, a declarat Zoltan Nagy, la Antena 3. De altfel, furnizorul anunțase că va emite câte două facturi lunar pentru a ajunge la zi, dar acest lucru s-a întâmplat doar în luna ianuarie 2023 când a emis facturile aferente lunilor mai și iunie 2022.
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunțat că a amendat cu 400.000 compania de stat Hidroelectrica din cauză că nu a emis facturi pentru cei 482.638 de clienți finali din portofoliu și pentru că nu a răspuns sau a întârziat în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți.