Guvernul a adoptat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea DN73A Predeal-Râșnov-Zărneşti-Șercaia
Guvernul a adoptat în ședința de joi indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea DN73A Predeal-Râșnov-Zărneşti-Șercaia.
Modernizarea DN73A Predeal-Râșnov-Zărneşti-Șercaia are o lungime de aproape 70 de kilometri, fiind una dintre rutele turistice importante din județ (pe traseu fiind și Castelul Bran), dar și o alternativă la DN1.
Valoarea estimată a investiţiei este 353.002.000 lei, cu tot cu TVA și o durată de execuție de trei ani.
Proiectul, deşi are o valoare foarte mare, ar urma să fie finanţat, în principal, de la bugetul de stat.
„Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se arată în textul hotărârii.
DN73A are numeroase probleme structurale
Potrivit Notei de Fundamentare, șoseaua prezintă numeroase tasări și cedări, iar podurile au probleme structurale (pe traseu sunt 13 poduri).
,,Drumul naţional DN 73A, încadrat în clasa tehnică IV cu două benzi de circulaţie, începe de la intersecţia cu DN 1, la intrarea în oraşul Predeal şi se finalizează în localitatea Şercaia, la intersecţia cu DN 1. Sectorul studiat are o lungime de 68,275 km şi traversează o zonă cu potenţial turistic recunoscut şi intens circulat. Există sectoare pe care s-a intervenit în timp cu lucrări de întreţinere, dar şi sectoare care necesită reabilitare având probleme structurale, relevate şi de expertizele tehnice efectuate, cum ar fi spre exemplu: denivelari mari pe suprafaţa carosabilă între localităţile Zărneşti şi Poiana Mărului, la pasajul la nivel cu linia de cale ferată Braşov – Zărneşti. Prin expertizele tehnice realizate la poduri au fost recomanadate soluţii de reparaţii şi intervenţii adaptate pentru fiecare dintre cele 13 structuri ( poduri) funcţie de starea tehnică a acestora şi pentru sectoare omogene de drum, soluţiile proiectate fiind corelate şi cu rezultatele studiilor de teren efectuate”, arată Nota de Fundamentare, potrivit economedia.ro.
Expertiza tehnică realizată pentru drum recomandă aplicarea mai multor tipuri de sisteme rutiere pe sectoare omogene, funcţie de tipul degradărilor structurii rutiere existente atât de tip rigid:
- cu dale de beton, cât şi de tip suplu cu mixturi asfaltice;
- consolidarea zonelor cu instabilitate a terasamentelor;
- amenajare benzi de încadrare şi acostamente;
- prevederea unor dispozitive de scurgere a apelor;
- înlocuire parapete, reparaţii ale zidurilor de sprijin şi dispunerea de ziduri noi acolo unde este cazul;
- reparaţii la staţii de autobuz şi parcări;
- amenajare intersecţi cu calea ferată;
- semnalizare rutieră, mai arată Nota de Fundamentare.
La Predeal, CNAIR va construi și un sens giratoriu suspendat. Totodată, DRDP Brașov va reabilita și DN 1 S Șercaia -Hoghiz, în continuarea DN 73A, mai transmite economedia.ro.
Amintim că pe DN73A, între Predeal și Râșnov, traficul se desfășoară doar pe o singură bandă.
Foto: economedia.ro.