Ai o afacere de retail? Iată ce poţi face ca să o dezvolţi la potenţial maxim
Dacă ai o afacere de retail şi te-ai blocat la aceeași cifră de profit este timpul pentru nişte mici schimbări care să-ţi propulseze veniturile.
Idei pentru creşterea afacerii
Prezenţa pe social media – cred că ai mai auzit de multe ori asta, însă o pagină de Facebook poate fi uneori prea puţin, aşa că o idee bună ar fi să te extinzi şi pe alte platforme, precum Instagram, Youtube sau LinkedIn. Însă trebuie să ţii cont că asta implică nişte resurse de timp în plus pentru că strategia şi tipul de conţinut pot fi diferite în funcţie de platformă. Dar acest timp în plus se poate monetiza în conversii valoroase pentru afacerea ta.
Livrări la domiciliu – oferă la dispoziţie clienţilor tăi şi varianta de livrare expres, mult mai rapidă, în aceeași zi a plasării comenzii sau poate a doua zi. Acest lucru te poate diferenţia de restul competitorilor care au produse asemănătoare cu ale tale, dar care poate colaborează cu o firmă de curierat. Dacă te interesează varianta asta şi nu ştii cum să susţii partea de transport, altfel decât printr-o colaborare cu o firmă de transport, ai putea lua în calcul ideea de leasing operational de la Business Lease.
Colaborări cu micro influenceri – chiar dacă toată lumea se concentrează pe influencerii mari care au un număr ridicat de urmăritori, asta poate să nu fie o opţiune validă pentru tine şi afacerea ta. Persoanele foarte populare de pe reţelele de socializare au şi un tarif foarte ridicat, aşa că nu ar fi neapărat o variantă extrem de fiabilă pentru o afacere de dimensiuni mici sau medii. În schimb micro influencerii sunt opţiunea cea mai rentabilă, cu un tarif mai mic şi o comunitate mai mică, însă mai deschisă spre a testa recomandările persoanei urmărite (având o comunitate mai mică şi colaborări mai puţine, recomandările par mai credibile în rândul posibililor consumatori).
Un specialist în marketing – mulţi antreprenori sar peste acest pas din dorinţa de a economisi bani, însă această investiţie poate să îşi scoată banii înzecit. Chiar dacă te ocupi de prezenţa afacerii tale pe social media, un specialist poate să aducă o perspectivă diferită care să-ți dea un boost la cifra de afaceri. De asemenea, o astfel de persoană poate gestiona şi partea de reclame plătite şi SEO care poate sunt prea tehnice şi necesită destul de mult timp.
Afişe stradale – asta e o metodă pe care mulţi antreprenori nu o mai au în calcul când afacerea lor îşi desfăşoară activitatea online, însă poate fi o metodă de promovare foarte eficientă. La costuri minime poţi obţine vizibilitate crescută. Pentru un vizual frumos ar fi de recomandat să apelezi la un graphic designer freelancer, astfel vei obţine un material de calitate la nişte costuri reduse.
Indiferent de metoda aleasă, trebuie să ţii cont şi de faptul că trebuie să faci o analiză mai profundă a ceea ce faci în prezent pentru a identifica posibile erori de care nu ştiai şi care îţi periclitează vânzările. Priveşte toate detaliile, o analiză superficială poate să arate că lucrurile merg bine, însă una în amănunt va scoate la iveală adevăratele probleme.
Sursă foto: pexels.com
(articol de la partener)