SMS sau E-mail – Care este cea mai eficientă metodă pentru promovarea afacerii tale?

Experții din industrie sunt cu toții acord – publicitatea tradițională nu mai este la fel de eficientă ca pe vremuri. Antreprenorii moderni au ales să își promoveze produsele și serviciile prin companii de marketing digital, care transmit clienților informațiile necesare prin sms-uri și e-mailuri. Însă, dintre cele două din urmă, care metodă de marketing este mai eficientă pentru promovarea afacerii tale? Află mai multe în acest articol!

Urmărește în continuare care sunt avantajele, dar și dezavantajele, e-mailurilor și SMS-urilor de marketing!

  • E-mail marketing

Avantaje

E-mailul este o formă fiabilă de comunicare scrisă, folosit de majoritatea companiilor din prezent. În lumea afacerilor, e-mailul este ales în detrimentul textelor mai ales atunci când trebuie trimise fișiere atașate. E-mailurile pot fi, de asemenea, imprimate cu ușurință de pe un computer conectat la o imprimantă. În plus, aceasta metodă de comunicare permite transmiterea documentelor oficiale și a informațiilor de interes public într-un mod eficient.

Dezavantaje

Potrivit unui studiu realizat în 2018, rata medie de deschidere pentru un e-mail a fost de 24,8%. Dacă e-mailul a fost, totuși, deschis, a durat în medie 90 de minute pentru ca utilizatorul să răspundă, comparativ cu 90 de secunde pentru un mesaj text. Mai mult, e-mailurile cu prioritate redusă pot distrage atenția de la sarcini urgente, deoarece parcurgerea lor necesită timp și multe dintre ele se pot pierde în Spam sau Bulk. Această metodă de digital marketing prezintă, de asemenea, și riscul de a răspândi programe malware prin link-uri de site-uri web și fișiere atașate.

  • SMS marketing

Avantaje

Marketingul prin SMS este una dintre cele mai bune alternative la marketingul prin e-mail. Campaniile SMS sunt căi extraordinară de promovare, deoarece există mult mai multe șanse ca textul să fie vizualizat  – 98% dintre textele trimise sunt deschise de utilizatori, iar 45% dintre aceștia și răspund la mesaj, potrivit statisticilor. Mai mult, cu aproximativ 160 de caractere de spațiu maxim pentru mesaje, campaniile au avantajul de a fi întotdeauna concise și la obiect. Așadar, dacă ai o campanie care necesită promovare rapidă, contactează SMSO pentru oferte – o companie digitală care oferă servicii SMS pentru marketing, precum Bulk SMS sau Gateway. Prin textele utilizate ca instrument de marketing, companiile pot interacționa mai intim cu clienții, oferindu-le șansa de a răspunde imediat la un sondaj sau ofertă, și sunt mai susceptibile de a fi citite decât e-mail-urile stivuite într-o căsuță Inbox. 

Dezavantaje

Deoarece telefonul este mereu prezent în gențile și buzunarele utilizatorilor, textele trimise în scopuri comerciale ar putea fi considerate ca fiind intruzive. Însă, de cele mai multe ori, feedback-ul este unul pozitiv, deoarece tot mai mulți clienți doresc să comunice direct cu companiile preferate, iar mesajul text este una dintre cele mai rapide și prompte metode de a face acest lucru. Un alt dezavantaj este faptul că un SMS este limitat din punct de vedere al caracterelor, fiind necesară transmiterea unui mesaj scurt și la obiect. 

 

Ori de câte ori lansezi o nouă inițiativă de marketing, ar trebui să pornești de la întrebarea “care este obiectivul meu?”. E-mailul transmite bine mesajele nuanțate și poate fi utilizat pentru clienții care necesită explicații elaborate, precum și documente sau fișiere. Mesageria text, în schimb, este utilizată cel mai bine pentru mesajele care trebuie să ajungă direct și rapid către client. Așadar, ambele metode sunt eficiente pentru promovarea companiilor, însă alegerea depinde, în mare măsură, de doi factori cheie: cantitatea și actualitatea informațiilor!

(articol de la partener)

Sursă foto: Shutterstock.com.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *