Consilierii locali au votat pentru ca „varianta ocolitoare a Făgărașului“ să revină municipiului
Sunt mai bine de 30 de ani de când a început construcția variantei ocolitoare a Făgărașului, cea care ocolește orașul prin partea de nord, fiind paralelă cu râul Olt. Construcția acestui drum a început mai exact din 1987 , însă evenimentele din 1989 au oprit această investiție și de atunci nu s-a mai realizat nimic, în ciuda nenumăratelor cereri ale făgărășenilor disperați de „cutremurele“ produse de trecerea autocamioanelor prin mijlocul municipiului. În anul 2000, prin HGR 540, ocolitoarea devine DJ 104L iar în anul 2006, prin HG 999, acest sector de drum a fost preluat din domeniul public al Municipiului Făgăraș și din administrarea Consiliului Local, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în vederea realizării de către CNAIR a lucrărilor de amenajare a drumului. Și pentru că astfel de lucrări au fost doar promisiuni și de atâția ani nu s-a realizat nimic, Primăria Făgăraș vrea să preia din nou acest drum pentru a-l realiza în regie proprie. În acest sens, se va contracta un împrumut pentru realizarea acestui drum. Săptămâna trecută, în cadrul unei ședințe de îndată, consilierii locali au aprobat retransmiterea acestui sector de drum național, cunoscut sub denumirea de „varianta ocolitoare Făgăraș“ din domeniul public al statului, în domeniul public al Municipiului Făgăraș.
„Suntem pe ultima sută de metri. Am dat o nouă hotărâre de consiliu, în care am specificat toate condițiile care trebuie îndeplinite ca acel imobil, teren plus celelalte construcții hidroedilitare, să ne revină nouă Municipiului Făgăraș. După ce am primit în proprietate varianta ocolitoare, noi vom face toate procedurile legale de actualizare expertiză, cele patru culoare de expropriere și scoaterea la licitație a construcției variantei ocolitoare. Eu cred că anul viitor, noi vom începe să realizăm construcția ocolitoarei. Noi vom fi obligați să facem acest lucru, datorită proiectelor din Planul de mobilitate, pentru că noi reabilitând Bulevardul, vom avea doar un singur sens pentru autovehicule; o bandă o vom avea pentru autobuze, acele autobuze pe care le vom achiziționa prin proiect iar Făgărașul nu mai poate fi tranzitat de foarte multe autovehicule, mai ales de cele cu tonaj mare“, ne-a spus Gheorghe Sucaciu, primarul Făgărașului.
Varianta ocolitoare a municipiului Făgăraș are o lungime de 5,930 km.
Ajunge aproape in America cu o lungime de 5,930 km.