Post scos la concurs la creșa Mămăruța din Făgăraș

CREȘA MĂMĂRUȚA, cu sediul în localitatea Făgăraș, str, Cerbului nr. 5, jud. Brașov, organizează concurs pentru ocuparea unui post vacant , pe perioada nedeterminata a funcției contractuale de ASISTENT MEDICAL în conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/28.10.2022 :

DENUMIREA POSTULUI: Asistent medical

NUMĂRUL POSTURILOR: 1 post vacant

NIVELUL POSTULUI: funcție de execuție

DURATA TIMPULUI DE LUCRU: 8 ore pe zi, 40 de ore pe săptămână

 Condițiile de desfășurare a concursului:

Concursul constă în următoarele etape succesive și anume:

  • selecția dosarelor de înscriere ale candidaților
  • probă scrisă
  • interviul

În conformitate cu prevederile art. 14, art. 15 din H.G. nr.1.336/28.10.2022, pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, în vederea participării la concurs fiecare candidat trebuie să indeplinească cumulativ următoarele condiții generale:

  1. are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 Codul muncii„ republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  5. îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracțiunile prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. lit. h).

Condiții specifice:

  • Studii de specialitate: studii postliceale în domeniul sănătatii,
  • Perfecționări (specializări): Nu este cazul;
  • Certificat de membru OAMGMAMR , avizat, in termen de valabilitate;
  • Vechime în muncă: minim 3 ani
  • Vechime în specialitate: Nu este cazul.
  • Cunoștințe IT: nivel mediu, sisteme de operare: Windows, Microsoft Office,

Condiții de participare:

Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente conform art.35 alin.(l) din H.G. nr.1.336/2022, pentru aprobarea Regulamentului—cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice:

  1. formular de înscriere la concurs adresată conducătorului instituției publice;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează (cu obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului cel mai tarziu până la data desfășurării probei scrise);
  7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la I alin. (2) din Legea nr. 1 18/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  9. curriculum vitae, model comun european.

 

  CONCURSUL  SE VA DESFĂȘURA CONFORM URMATORULUI CALENDAR:

Data afișării anunțului: 07.10.2024

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea anunțului, respectiv până în data de 21.10.2024, ora 12:00,  depunerea dosarelor se face în intervalul orar: 10:00 – 15:00

Afișare rezultat selecție dosare de concurs: 22.10.2024, ora 16:00

Termen contestatie selectie dosare de concurs 23.10.2024 ora 12:00

Termen solutionare contestatie selectie dosare de concurs 23.10.2024 ora 16:00

Proba scrisă: 24.10.2024, ora  10:00

Afișare rezultat probă scrisă: 24.10.2024, ora 16:00

Depunere contestații proba scrisă: 25.09.2024, până la ora 16:00

Soluționare contestații proba scrisă: 28.10.2024, ora 12:00

Proba interviu: 29.10.2024, ora 9:00

Afișare rezultate finale concurs: 30.10.2024, ora 12:00

 

TEMATICĂ, BIBLIOGRAFIE

AFERENTĂ EXAMENULUI PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE ASISTENT MEDICAL

       TEMATICĂ:

  1. Metodologia privind examinările medicale periodice de bilanț al stării de sănătate pentru preșcolari și elevi (scop, etapele de examinare, obiectivele examinărilor periodice medicale de bilanț, modul de efectuare a examinărilor periodice medicale de bilanț al stării de sănătate, documentele necesare la înscrierea/terminarea creșei)
  2. Examenul dezvoltării fizice conținut (aspectul somatoscopic, dezvoltarea caracterelor sexuale secundare, somatometria —antropometria, fiziometria)
  3. Examenul oftalmologic pentru depistarea principalelor boli oftalomologice întâlnite la copii și tineri (tehnica depistării tulburărilor de vedere la copii)

4, Atribuțiile cadrelor medii sanitare din cabinetele medicale referitor la:

activități privind asistența medicală preventivă

– activități medicale privind asistența medicală curativă

– activități de perfecționare a pregătirii profesionale

  1. Boli infecțioase:

– eruptive (rujeola, rubeola, varicela, scarlatina)

-neeruptive (cu poartă de intrare respiratori: gripa, oreionul, guturaiul-rinita acută/răceala; cu poartă de intrare digestivă- dizenteria bacteriană, hepatita acută virală A, trichineloza, toxiinfecții alimentarii; cu poartă de intrare dominantă tegumentul: tetanosul, rabia, tifosul exantematic)  boli infecțioase cu transmitere: parenterală, prin soluții de de contnuitate, pe cale sexuală

  1. Vaccinările și imunizări: definiții, administrarea vaccinurilor (cale de administrare, vaccinurile de rutină ale copilăriei și adolescenței, hipersensibilitatea la componentele vaccinurilor, contraindicațiile și precauțiunile la vaccinare)
  2. Atitudinea în șocul anafilactic la preșcolari: diagnostic, terapia de urgență
  3. Triaiul epidemiologic: când se efectuează, scopul, ce se controlează, măsurile antiepidemice necesare a fi luate, tehnica recoltării exudatului faringo-amigdalian
  4. Dermatozele parazitare: scabia, pediculoza Micozele cutanate:

pilomicoze- tricofiția uscată a pielii capului; microsporia pielii capului, favulus              dermatofiții (tinea capitis,tinea corporis,tinea cruris)  onicomicoze

  1. Diagnostic și atitudinea terpeutică de urgență în: insuficiență respiratorie acută, criza de astm bronșic, resuscitarea cardio-respiratorie, colica biliară și renală, starea de rău convulsivă, hemoragia nazală, corpii străini oculari, arsurile oculare, traumatismele pe regiuni anatomice, traumatismele vaselor și hemostaza provizorie, plăgile (îngrijirea plăgilor, tehnica pansării plăgii la locul accidentului și în cabinetul medical, plăgile cu potențial tetanigen), entorse, luxații, fracturi, arsurile termice, insolația, febra
  2. Intoxicațiile acute exogene: criterii de apreciere a periculozității, măsuri terapeutice nespecifice de prin ajutor și administrarea de antidoturi

BIBLIOGRAFIE:

  1. ”Programul Național de Imunizări”
  2. ”Atitudinea în șocul anafilactic la copii Spitalul Clinic de Copii, București, Conf. Dr.Coriolan Ulmeanu
  3. ”Urgențele Medico-Chirurgicale”, sinteze pentru cadre medii de Lucreția Titirca
  4. ”Boli infecțioase” autor Prof. Dr.Mircea Chiotan,
  5. „Esențialul în pediatrie-Prof.Dr.Eugen Ciofu,Dr. Carmen Ciofu
  6. O.U.G. nr. 144/28.10.2008 (*actualizată* ) privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România
  7. Ordinul 1885/2021- privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătății nr. 1 .456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educatoarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor si tinerilor.
  8. Ordinul 1563/2008 pentru aprobarea listei alimentelor nerecomandate prescolariilor si scolariilor si a principiilor care stau la baza unei alimentatii sanatoase pentru copii si adolescenti cu modificarile si completaile ulterioare
  9. Ordinul nr. 2508 /4493/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind asigurarea asistentei medicale a  anteprescolariilor ,prescolari, elevilor din unitatiile de invatamant preuniversitar si studentiilor din institutiile de invatamant superior pentru mentinerea starii de sanatate a colectivitatiilor si pentru  promovarea unui stil de viata sanatos  .

Pentru informații suplimentare, persoană de contact: Cornea Ionela, având numărul de telefon: 0742 605 574

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *