Proiectul de modernizare a drumului spre mănăstirea Breaza, scos din nou la licitație. La prima strigare, niciun constructor nu a fost interesat de contract

Autoritățile locale ale comunei Lisa au actualizat indicatorii tehnico -economici ai proiectului Reabilitare DC75B Breaza-Mânăstirea Breaza, iar  costul lucrărilor a fost indexat cu peste 1 milion de lei, după ce la prima licitație deși s-au înscris patru firme, niciuna nu a mai depus oferta. Cel mai probabil, prețul proiectului nu era unul atractiv. Astfel, în urma actualizării prețurilor, lucrarea a fost din nou scoasă la licitație, în speranța că până la finalul lunii august să fie desemnat un contructor.

În luna iunie, reprezentanții Primăriei Lisa din Lisa au lansat o licitație pentru a găsi un constructor care să se ocupe de reabilitarea și modernizarea drumului spre Mănăstirea Breaza, cu bani prin programul „Anghel Saligny“.  Drumul de 2,68 km leagă satul Breaza de Mănăstirea Breaza și  este în prezent doar pietruit.  Numai că niciun constructor nu a fost interesat de contract, probabil din cauza faptului că prețul nu era atractiv.

Astfel, Primăria din comună a refăcut calculele și a lansat o nou licitație. Prețul lucrărilor este estimat acum la suma de 6.301.325,71 lei fără TVA, respectiv 7.498.577,59 lei cu TVA, cu 1,19 milioane de lei mai mult față de estimarea anterioară

La prima licitație s-au înscris patru firme, dar niciuna nu a mai depus ofertă. Cauza exactă pentru care nu au mai depus oferte nu o știu.  Acum, am dat o hotărâre de consiliu, am actualizat devizul și am scos-o la licitație din nou. Diferența de bani o vom acoperi din bugetul local.“, ne-a spus Gheorghe Moga, primarul com. Lisa.

Contractul ar urma să se deruleze pe o perioadă de 40 de luni. „Starea de viabilitate a sistemului rutier existent nu asigură condiții de siguranță și securitate a circulației rutiere și nu asigură capacitatea portantă necesară traficului existent. Se impune deci reabilitarea și modernizarea drumului, sporirea capacității portante, asigurarea scurgerii apelor în bune condiții, prevederea unei semnalizări rutiere în conformitate cu normele în vigoare. Intensitatea traficului rutier și agresivitatea autovehiculelor datorată stării proaste a suprafeței de rulare (dese frânări – accelerări), constituie factori agravanți în procesul de degradare a sistemului rutier care cumulați cu acțiunea factorilor climatici vor conduce în mod accelerat la cedarea sistemelor rutiere. Necesitatea lucrărilor propuse în expertiza tehnică, este în primul rând argumentată de starea tehnică actuală a drumului și podului, precum și de condițiile de circulație actuale”, este motivată necesitatea investiției în conformitate cu documentația tehnică depusă la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Brașov.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *