GHEORGHE SUCACIU: „Am încercat să merg pe la toate şantierele deschise pentru a şti în continuare ce avem de făcut“

sucaciu Aproape 5000 de făgărăşeni şi-au pus speranţa în Gheorghe Sucaciu, fostul primar al Drăguşului, care se poate mândri cu zeci de proiecte de succes. Aşadar, în 5 iunie, concitadinii noştri au decis ca în următorii patru ani, Gheorghe Sucaciu să se afle la cârma municipiului de la poalele Munţilor Făgăraş. Numai că, faţă de anii anteriori, validarea de către prefect a aleşilor locali şi depunerea jurământului de credinţă întârzie. De vină se pare că sunt şi noile reguli privind finanţarea partidelor în campania electorală. Astfel, făgărăşenii se întreabă deja ce face primarul ales, mai ales că a fost văzut deja pe străzile oraşului, pe şantierele de lucru. În interviul ce urmează veţi afla care sunt priorităţile noului primar al municipiului nostru.

Toată lumea se întreabă ce face primarul ales al Făgăraşului, în această perioadă de tranziţie, până la validarea oficială…

Am început să verific toate lucrările din municipiu. Acum se finalizează proiectul privind reabilitarea reţelei de canalizare şi apă şi, în acest moment, muncitorii firmei constructoare sunt în faza de refacere a infrastructurii. Aşadar, am încercat să verific din punct de vedere tehnic aceste lucrări. Am constatat că nu prea m-am înţeles cu echipele de pe teren. Vorbim de organizarea şantierului, pentru că le-am cerut în primul rând curăţenie, dar şi alte detalii tehnice care trebuie respectate.

Miercuri, 15 iunie, am fost invitat la o şedinţă privind acest şantier, dar am cerut să fie convocaţi şi reprezentanţii societăţii Apă-Canal Sibiu. În cadrul acestei întâlniri, am discutat câteva detalii din proiect şi am stabilit nişte reguli despre cum se va desfăşura în continuare acest şantier. Observ că au început să ţină cont de părerile mele.

De asemenea, una din discuţii cu firma care realizează lucrările de apă-canal a fost referitoare la refacerea străzii 1 Decembrie. Aici este o problemă, municipalitatea a trimis o adresă ca să nu refacă strada respectivă, doar să vină cu un strat de beton acolo unde s-a spart pentru introducerea reţelelor, dar nu au specificat că de fapt municipalitate avea un proiect pentru jumătate din stradă, doar pentru tronsonul 1, respectiv de la pasarelă până la intersecţia cu strada 13 Decembrie. Celălalt tronson, până la Radu Negru, nu era finanţat. Am căutat soluţii împreună cu ei şi vom reuşi să facem ambele tronsoane ale străzii în acelaşi timp.

De asemenea, am fost şi pe şantierul de pe Doamna Stanca unde au fost semnalate nereguli privind refacerea carosabilului şi le-am cerut refacerea porţiunilor care nu sunt conforme.

Se va finaliza şantierul la sfârşitul lui iunie, aşa cum erau promisiunile?

Din ceea ce am văzut şi am discutat, cred că numai pe la sfârşitul lui august vor fi finalizate lucrările. Cred că prin toamnă vom face recepţia lucrărilor, dar profit de această perioadă pentru a verifica în detaliu acest şantier şi să-i întorc acolo unde sunt nereguli pentru a fi totul bine atunci când vom recepţiona lucrarea.

Aţi fost văzut şi la lucrarea din 13 Decembrie, cea de refacere a trotuarelor cu pavele…

Da, am fost şi la şantierul din 13 Decembrie, cel de refacere a trotuarelor cu pavele. M-am întâlnit cu directorul fimei şi, din punct de vedere tehnic, am discutat toate detaliile privind refacerea trotuarelor. Nici ei nu au ţinut cont de toate aspectele tehnice. Am mai avut apoi o discuţie şi o să verific dacă ţin cont de părerea mea.

În aceste zile, am încercat să merg aproape la toate şantierele deschise pentru a şti în continuare ce avem de făcut. Însă nu doar şantierele au reprezentat o prioritate; în acelaşi timp, consider că trebuie să facem tot ce ne stă în putinţă pentru ca Făgăraşul să nu mai sufere în privinţa lipsei locurilor de muncă.

În acest sens, vineri, 17 iunie, am avut o întâlnire cu reprezentanţii firmelor franceze şi am discutat despre perspectiva extinderii afacerilor lor şi modul în care Primăria Făgăraş i-ar putea ajuta. Vorbim în principal de utilităţi de apă-canal, trotuare, pistă de biciclete şi iluminat public, ceea ce nu este foarte greu. Mai e o problemă care trebuie rezolvată în perioada următoare şi anume transportul în comun al muncitorilor acolo, dar şi crearea unei căi de acces mai scurte, care să le permită oamenilor să ajungă mai repede în oraş, prin zona Câmpului. Am înţeles că trei din firme se vor extinde, vor mai construi încă trei hale, ceea ce înseamnă câteva zeci de locuri de muncă în plus, poate chiar sute.

Tot în ceea ce priveşte atragerea de investitori, dar şi susţinerea pentru dezvoltarea celor existenţi în Făgăraş, am fost şi la Colegiul „Aurel Vijoli“. Acest liceu trebuie susţinut pentru a dezvolta şi mai mult şcoala de meserii, şcoală realizată în colaborare cu investitorii de pe platforma franceză. Şi la această unitate de învăţământ sunt probleme, probleme pe care administraţia locală le poate rezolva şi mă voi implica în acest sens. O parte din imobilele de acolo au fost date Consiliului Judeţean. Voi avea o discuţie după ce se vor stabili preşedinţii şi vicepreşedinţii Consiliului Judeţean Braşov, pentru că acest colegiu trebuie dezvoltat şi să se redea aceste imobile măcar în administrare pentru a putea dezvolta aceste secţii de meserii.

Vrem să susţinem şcoala de meserii, iar Şcoala Profesională Franceză, împreună cu Colegiul „Aurel Vijoli“, pot să scoată de pe băncile şcolii meseriaşi. Dacă elevii merg acolo la şcoală au o mulţime de avantaje pe care alţi elevi nu le au.

Am mai avut discuţii şi am studiat proiectele începute de Primăria Făgăraş. Este vorba de proiectele privind refacerea centrului istoric, cetatea, Baia Comunală, cele care se vor depune până în 30 august. Va trebui o revizuire pentru că sunt câteva mici detalii care ne vor încurca în a câştiga aceste proiecte. Mă voi întâlni cu firma de consultanţă şi sper să reuşim să revizuim aceste proiecte şi să facem în aşa fel încât să avem şanse maxime pentru a le câştiga.

Alte proiecte prioritare, acum la început de mandat?

După ce voi fi validat, proiectul principal este organizarea Primăriei pe compartimente. Fiecare compartiment va fi organizat şi va avea personal în funcţie de volumul de lucru: proiecte, investiţii. La social, vom face o reorganizare şi vom dezvolta acest serviciu. Mai sunt multe proiecte importante, dar vreau să vorbesc despre ele doar în momentul în care avem ceva concret.

Cum veţi colabora cu consilierii locali?

Eu respect fiecare consilier pentru că fiecare consilier a avut un număr de votanţi şi atunci respect Consiliul Local în totalitate. Consiliul va decide cine va fi viceprimarul şi singura mea cerere a fost să fie un viceprimar tânăr, ca să putem face echipă bună pentru că va fi un volum mare de muncă: un viceprimar care să nu ţină cont de programul de lucru, să fie mereu disponibil. Însă repet, la fel cum am spus şi în campanie, fără Cîrje, Negrilă şi Mănduc. În rest, am convingerea că ne vom înţelege pentru că toate acţiunile nostre trebuie să fie constructive, în interesul cetăţenilor. Nu văd de ce unii consilieri să nu fie de acord cu proiecte care să relanseze Făgăraşul, să vină în ajutorarea şi crearea de condiţii normale de trai locuitorilor oraşului nostru.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *