Drumul spre Cincșor, blocat de cetățeni în semn de protest

Mai mulți cetățeni din satulele Cincșor și Cincu protestează la această oră față de starea drumului, care reprezintă singura variantă de acces din zona noastră spre satele Cincșor și Cincu, după ce podul de la Voila a fost închis. Pe de cealaltă parte, lucrările de construcție la noul pod de peste Olt sunt tot oprite, din cauza lipsei unui aviz pozitiv de la Hidroelectrica. Sunt însă și vești bune. După 7 luni de birocrație, acest drum Dridif- barajul hidrocentralei- Cincșor va fi asfaltat, spun autoritățile comunei Voila. 

IMG-20220718-WA0001Sătui să-și rupă mașinile pe acest drum, aflat într-o stare deplorabilă, mai mulți cetățeni din Cincșor au blocat în această dimineață drumul, în semn de protest.

Nu se mai poate așa. Acest drum este un dezastru. Își bat joc de noi“, spune unul din protestatari.

Reamintim că circulația a fost deviată în urmă cu un an pe la Dridif, pe drumul spre barajul hidrocentralei până la Cincșor, după ce podul de la Voila a fost închis, în vederea construirii unuia nou. Însă, lucrările la pod au fost oprite din cauza unui aviz. Iată ce ne-a declarat în urmă cu o lună Mihai Pascu, directorul executiv al Direcţiei Drumuri Judeţene şi Servicii Publice din cadrul Consiliului Judeţean Braşov:

Consiliul Județean Brașov a întocmit Studiul de Fezabilitate pentru construirea unui nou pod peste râul Olt pe DJ 105, pe raza UAT Voila. Având în vedere importanța strategică a podului, Ministerul Apărării Naţionale a fost implicat în alegerea variantei din SF și s-a decis demolarea podului existent și construirea unui pod nou pe același amplasament. Când s-au obținut avizele, Hidroelectrica a avut prioritate față de ABA Olt la emiterea avizului, pentru că în amonte se află barajul de la Voila, iar podul este amplasat la capătul canalului de fugă al barajului. Avizul dat de Hidroelectrica nu permite nicio lucrare în albia Oltului. Cu această condiționalitate s-a realizat Proiectul Tehnic și au urmat 4 licitații pentru desemnarea constructorului, pentru că la primele trei licitații nu s-a prezentat niciun ofertant. Câștigătorul SC Con-A Sibiu a demarat proiectul, a realizat arcele metalice pentru noul pod, dar a înţeles că nu poate demola podul conform proiectului și al avizului Hidroelectrica. Con-A a propus alte variante de demolare, respectiv o demolare prin implozie, dar această variantă presupune impactul asupra culeelor existente și o reavizare de la Hidroelectrica care ar permite intervenții în albia Oltului. Acesta este motivul întârzierilor și sperăm, conform discuțiilor cu constructorul, că până la sfârșitul lunii Iunie vom definitiva o soluție.”

Pe de cealaltă parte, autoritățile comunei Voila spun că din luna ianuarie a acestui an au fost depuse documentațiile la instituțiile abilitate în vederea obținerii avizelor pentru asfaltarea acestei variante ocolitoare. Doar  vineri,15 iulie s-a obținut autorizația de construcție.  Urmează ca în aceste zile să fie  semnat contractul de asfaltare cu constructorul și să se înceapă modernizarea drumului. Banii pentru modernizarea acestui drum au fost alocați atât din bugetul Primăriei Voila, cât și de la Consiliul Județean Brașov.

Problema degradării acestui drum este urmare și a circulației autovehiculelor, inclusiv militare, cu un tonaj mare, susțin reprezentanții locali.

IMG-20220718-WA0005 IMG-20220718-WA0004 IMG-20220718-WA0003 IMG-20220718-WA0002 IMG-20220718-WA0001 IMG-20220718-WA0000

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.