Proiect de Hotărâre a Guvernului pentru reaprobarea indicatorilor tehnico – economici ai Autostrăzii Sibiu – Făgăraș

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a publicat pe 2 martie un Proiect de Hotărâre a Guvernului pentru reaprobarea indicatorilor tehnico – economici ai Autostrăzii Sibiu – Făgăraș.

Astfel, a mai fost parcurs un pas important în vederea lansării licitației pentru proiectarea și execuția celor 68 de kilometri de autostradă.

Traseul autostrăzii este amplasat pe raza administrativă a localităților: Avrig, Tălmaciu, Boița, Turnu Roșu, Racovița, Porumbacu de Jos, Cârța, Arpașu de Jos din județul Sibiu și a localităților: Făgăraș, Mândra, Beclean, Recea, Voila, Drăguș, Viștea, Ucea din județul Brașov.

Traseul în plan are lungimea de 68,05 km, și este împărțit în 4 tronsoane:

  •  Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Mârșa (DJ105G);
  •  Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig- Mârșa (DJ105G) și Arpașu de Jos (DN1);
  •  Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
  •  Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN1.

Pe traseul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș sunt prevăzute 7 noduri rutiere, respectiv:

1. Nod rutier Boița – km 0+000, la intersecția cu Autostrada A1 Sibiu – Pitești (km 53+000), este de tip A, are prevăzute 9 bretele de legătură;
2. Nod rutier cu Avrig – km 14+129, la intersecția cu DJ 105G, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă”, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 105G;
3. Nod rutier Arpașu – km 34+170, la intersecția cu DN1, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DN1;
4. Nod rutier Victoria– km 41+500, la intersecția cu DJ 105C, este de tip B, este un nod parțial care asigură doar relații de acces pe autostradă prin intermediul bretelelor Ucea de Sus – Făgăraș și Ucea de Jos – Corbi – Sibiu;
5. Nod rutier Sâmbăta – km 51+780, la intersecția cu DJ 105B este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă ’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 105B;
6. Nod rutier Ileni – km 67+280, la intersecția cu DJ 104B, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 104B.
7. Nod rutier Făgăraș – km 4+900 pe drumul de legătură, la intersecția cu DN 1, este de tip B, se amenajează tip „trompetă”, are 4 bretele de legătură.

Lucrări poduri și pasaje

Durata de viață a podurilsor și pasajelor este de 100 de ani. Sunt prevăzsiute 102 structuri pe și peste autostradă.

Dotări ale autostrăzii

Sunt prevăzute două Centre de Întreținere și Coordonare, primul adiacent Nodului rutier Avrig, la km 14+400, al doilea adiacent Nodului rutier Sâmbăta, la km 51+800 unde este prevăzut și Centrul de Monitorizare și Informare.

Centrul de Întreținere și Coordonare se amplasează astfel încât să se administreze maxim 30 de km de autostradă. Pentru a fi îndeplinită această condiție s-a propus un Punct de Sprijin adiacent nodului rutier Arpașu, la km 33+400.

Spații de servicii

Pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș sunt prevăzute 4 spații pentru servicii, respectiv:

– 2 spații de tip S3 cu o suprafață de aproximativ 30.000 mp, la km 8+550;

– 2 spații de tip S1 cu o suprafață de aproximativ 15.500 mp, la km 38+800.

Mai multe detalii AICI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.