Noul pod de la Voila, la a patra licitație

Dacă în cazul podului de la Hălmeag, de peste râul Olt, Consiliul Judeţean Braşov a atribuit repede contractul de lucrări, în cazul podului de la Voila, care trece peste acelaşi râu, administraţia judeţeană a ajuns la cea de-a 4-a licitaţie, scrie bzb.ro.
Mai exact, zilele trecute, Consiliul Judeţean Braşov a postat pe platforma electronică de achiziţii publice anunţul licitaţiei pentru demolarea podului existent şi construirea unuia nou pe DJ 105, între localităţile Voila şi Cincşor. Conform anunţului, valoarea estimată a contractului este de 19.720.088 lei, cu tot cu TVA, iar constructorii interesaţi de acest proiect pot depune ofertele până în 9 iulie.
Procedura a fost relansată după ce la licitaţiile anterioare (cu termen de depunere a ofertelor în 28 octombrie 2019, 25 noiembrie şi 6 martie 2020) nu s-a înscris nici un constructor, astfel că aceste au fost anulate. Şi la sesiunile precedente, valoarea estimată a contractului a fost aceeaşi, respectiv 19.720.088 lei cu tot cu TVA.
De altfel, după prima licitaţie anulată, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că „structurile metalice necesare construirii noului pod sunt scumpe, iar un potenţial ofertant ne-a transmis o clarificare prin care dorea să afle dacă se face plata în avans pentru aceste componente”.
Pentru acest proiect, administraţia judeţeană a obţinut o finanţare prin PNDL, în valoare de 14.716.520 lei, contribuţia judeţului Braşov fiind de 1.311.340 lei.

Noul pod de la Voila va avea o lungime de 93,95 m şi o lăţime totală de 13,50 m, iar deschiderea principală a podului va avea 70,96 m. Podul va avea o durată de viaţă de 100 de ani.
Pe lângă construcţia propriu-zisă, în proiect mai sunt prevăzute lucrări de albiei râului, dar şi mutarea reţelelor. Lucrările prevăzute în acest contract vor dura cel mult 30 de luni de la data deschiderii şantierului.
Potrivit documentaţiei aferente licitaţiei, actualul pod va fi demolat, astfel că traficul rutier să fie deviat prin Dridif, iar Oltul va fi traversat pe barajul hidrocentralei din zonă sau prin localităţile Făgăraş, Şoarş, Rodbav, Cincu.
Podul ce urmează a fi demolat a fost construit în anul 1956, durata normală de funcţionare fiind de 30 – 50 ani.  Iniţial, podul era mai lung, pentru că pe unul dintre maluri era continuat cu un viaduct, umplut ulterior cu pământ, după ce albia râului a fost regularizată, odată cu amenajarea hidrocentralei din zonă. În urma expertizelor tehnice, s-au constatat probleme majore, astfel că podul nu mai poate fi reparat.
DJ 105 este unul extrem de important, având în vedere că asigură transportul echipamentelor speciale folosite la baza militară de la Cincu, unde se desfăşoară numeroase aplicaţii NATO.

sursa:bzb.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.