În „şcoala online”, notele se dau cu acordul elevului sau al părintelui

După mai bine de o lună în care elevii (nu) au învăţat online, Ministerul Educaţiei a reuşit să dea ghidul de predare pe internet.

Ministerul Educaţiei a emis un ordin privind instrucţiunile pentru crearea şi /sau întărirea capacităţii sistemului de învăţământ preuniversitar prin învăţare online. Documentul precizează măsuri specifice pentru desfăşurarea procesului de învăţare on-line din învăţământul preuniversitar. Un fel de ghid de predare online profesori, aprobat de Minister, după mai bine de o lună în care cursurile au fost suspendate şi continuate sau nu în mediul online.
Astfel, Ministerul pune la dispoziţia profesorilor, elevilor şi părinţilor o colecţie de resurse necesare continuării învăţării în mediul online. În portalul educred.ro, secţiunea „Digital”, sunt centralizate platforme de învăţare şi resurse educaţionale deschise, inclusiv tutoriale şi alte materiale de învăţare destinate formării şi susţinerii cadrelor didactice.



Prezenţa online la cursuri a elevilor şi a cadrelor didactice va fi monitorizată de şcoli, iar toate informaţiile relevante pentru susţinerea şi îmbunătăţirea accesului la învăţare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR). Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice şi al unităţilor de învăţământ la resurse pentru învăţarea on-line.
Evaluarea poate avea loc şi în online, doar la decizia Ministerului
Ministerul Educaţiei poate decide, în cazuri justificate, şi pe baza unor instrucţiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată online. Tot în cadrul acestei instrucţiuni se specifică şi responsabilităţile inspectoratelor şcolare, ale unităţilor de învăţământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor şi părinţilor.
Astfel, IŞJ-urile în colaborare cu şcolile şi cu autorităţile locale vor identifica soluţii pentru asigurarea echipamentelor informatice şi a conectării la internet a şcolilor. Toate datele privind desfăşurarea procesului de predare-învăţare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
Şcolile vor verifica şi monitoriza modul în care sunt transpuse în practică activităţile suport pentru învăţarea online. Conducerea fiecărei unităţi de învăţământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaţionale, iar împreună cu învăţătorii, profesorii diriginţi şi cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activităţi de învăţare online pentru fiecare disciplină de studiu.
Documentul elaborat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării prevede şi o serie de activităţi pe care cadrele didactice trebuie să le desfăşoare în cazul suspendării cursurilor în unităţile de învăţământ.
Planuri pentru cei care nu au făcut cursuri online 
Instrucţiunea pentru crearea şi/ sau întărirea capacităţii sistemului de învăţământ preuniversitar prin învăţare on-line mai prevede şi faptul că la reluarea activităţii de predare-învăţare-evaluare în unităţile de învăţământ, activitatea suport pentru învăţarea online poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă cu acordul elevului sau al părintelui/tutorelui legal.
Unităţile de învăţământ vor realiza planuri de recuperare şi planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activităţile de învăţare online. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.
sursa:bzb.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.