ANPC: Cum poți să-ți recuperezi banii pe vacanța anulată din cauza COVID-19

FOTO: digi24.ro

Persoanele care şi-au cumpărat vacanţe prin intermediul unor agenţii de turism și ar fi trebuit să plece în următoarele 14 zile şi sunt în situaţia de a le anula ca urmare a situaţiei create de pandemia de coronavirus, pot să își recupereze banii.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) prezintă variante pentru cei care vor să-şi recupereze banii de la agenţiile de turism.

Directorul general al ANPC, Paul Anghel afirmă că instituţia este în legătură cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi cu Direcţia Turism din cadrul Ministerului Economiei pentru a soluţiona toate situaţiile care apar, făcând un apel la calm.

În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, care a afectat pe multiple planuri viaţa obişnuită a cetăţenilor, începând cu sfera mobilităţii, care include şi activităţile turistice, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) este în măsură să facă o serie de recomandări tuturor consumatorilor interesaţi.

„Pentru a preîntâmpina creşterea peste măsură a nivelului de aglomerare al agentiilor de turism preocupate în aceste zile să acorde consultanţă celor interesaţi de modul în care actuala criză sanitară globală le-ar putea modifica planurile de vacanţă pentru acest an este indicat să urmăriţi cu atenţie evoluţia situaţiei legate de răspândirea şi controlul pandemiei de coronavirus, la nivelul fiecărei ţări, din surse de informaţii credibile, pe cât posibil oficiale; situaţia trebuie tratată cu calm şi înţelegere, agenţiile de turism fiind nevoite în această perioadă să se concentreze, cu prioritate, asupra plecărilor programate pentru perioada imediat următoare”, transmite ANPC.

Celor care aveau în plan deplasări cu data de început în următoarele 14 zile, pe care acum doresc să le contramandeze li se recomandă să facă, în scris, o cerere de restituire a banilor achitaţi deja către operatorul economic.

”Agenţia poate propune următoarele două variante de rezolvare a situaţiei: fie va începe toate demersurile necesare recuperării banilor de la furnizorii de servicii turistice, astfel încât demersul să se finalizeze cu succes, în timp util; fie, în urma cererii dumneavoastră, veţi primi un document care atestă creanţa Dvs. comercială şi care vă dă posibilitatea ca, la o dată ulterioară, după încheierea perioadei de pandemie şi a efectelor acesteia, să călătoriţi în aceleaşi condiţii precum cele contractate inițial către destinaţiile alese de Dvs”, transmite ANPC, potrivit news.ro.

Instituţia recomandă încă clienţilor să ţină cont de numărul mare de situaţii în care serviciile turistice nu pot fi pe moment satisfăcute, din cauza situaţiei de criză apărute în ultimele săptămâni, şi să trateze cu răbdare şi înţelegere demersurile întreprinse pentru soluţionarea solicitărilor, chiar dacă, din cauza situaţiei de criză, s-ar putea să dureze ceva mai mult decât în mod normal.

ANPC menționează că în contextul situaţiilor generate de răspândirea virusului COVID-19, pentru orice destinaţie din zona roşie afectată si ţinând cont de componenta serviciului achizitionat, operatorul economic vă va putea restitui contravaloarea serviciului de călătorie rezervat, de îndată ce va primi banii de la furnizorii locali implicaţi în tranzacţie. În cazul în care doriţi să obtineţi prin intervenţie proprie rambursarea, operatorul economic vă va pune la dispoziţie datele de contact ale furnizorilor serviciilor contractate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.