Start la vot și pe teritoriul țării. Făgărășenii, la vot încă de la deschiderea secțiilor

Dacă românii din diaspora au dat startul votului pentru alegerea președintelui, având la dispoziție votul prin corespondenta și trei zile să meargă la urne, cei din țară merg la secțiile de vot începând de duminică, de la ora 07.00. În Făgăraș sunt amenajate, ca de obicei, 23 de secții de votare, pe listele permanente fiind înscriși 31.418 cetățeni cu drept de vot. 

Chiar dacă secțiile de votare s-au deschis în urmă cu puțin timp, deja peste o sută de făgărășeni au votat. 

Pot vota toți cetățenii care au împlinit până pe 10 noiembrie, inclusiv, 18 ani. Nu au drept de vot debilii si alienatii mintal pusi sub interdictie si persoanele care sunt condamnate prin hotarare judecatoreasca definitiva la pierderea drepturilor electorale.

Sectiile se inchid la ora 21:00, dar si atunci mai pot vota cei care se află deja in incinta.

Unde votam

Daca va aflati in localitatea de domiciliu puteti vota doar la sectia la care sunteti arondati, daca nu, puteti vota la orice sectie, pe lista suplimentara.

Daca aveti domiciliul in Bucuresti, puteti vota doar la sectia la care sunteti arondati, nu se poate vota in alt sector.

AICI poti afla sectia la care esti arondat

Cetatenii cu domiciliul in Romania care se afla in strainatate pot vota la orice sectie din cele anuntate de Ministerul Afacerilor Externe, pe listele electorale suplimentare, fara a fi necesar sa se inregistreze inainte.

Ce acte trebuie să avem la vot

Romanii care voteaza pe teritoriul tarii au nevoie de buletin sau carte de identitate valabile in ziua votului. Ca alternativa, acestia mai pot vota DOAR cu pasaport diplomatic, pasaport diplomatic electronic, pasaport de serviciu, pasaport de serviciu electronic, carte de identitate provizorie sau carnet de serviciu militar in cazul elevilor din scolile militare.

Romanii aflati in strainatate sau domiciliati in strainatate pot vota cu pasaportul simplu, pasaportul simplu electronic, pasaportul simplu temporar, buletinul/cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, cartea electronica de identitate, pasaportul diplomatic, pasaportul diplomatic electronic, pasaportul de serviciu, pasaportul de serviciu electronic.

Atat in turul I, cat si in turul II, si sambata 9/23 noiembrie, si duminica 10/24 noiembrie programul de lucru la directiile de evidenta a persoanelor va fi prelungit pentru eliberarea actelor de identitate expirate, pierdute, furate sau deteriorate.

Cartea de identitate se intocmeste si se elibereaza pe baza cererii scrise a persoanei si a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, starii civile, cetateniei romane si a domiciliului. Atunci cand nu pot fi prezentate anumite documente, se va elibera carte de identitate provizorie, caz in care se vor depune si 3 fotografii 3/4 cm si taxa de 1 leu, pe langa alti 7 lei.

Urna mobila

Alegatorii care nu se pot deplasa la sectia de votare din cauza de boala sau invaliditate pot solicita urna speciala (mobila) de la sectia de votare cea mai apropiata de locul in care se afla in ziua alegerilor printr-o cerere scrisa insotita de documente justificative. Cererea se face cel tarziu în preziua alegerilor.

In ziua alegerilor, o echipa formata din doi membri ai biroului electoral se va deplasa la locul unde se afla alegatorul, cu urna speciala si materialele necesare votarii.

Fiecare sectie de votare in principiu are o singura urna speciala, care trebuie sa fie la ora 21:00 înapoi la sectia de votare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.