Lansată în luna septembrie, procedura de atribuire a contractului pentru construirea podului de peste râul Olt de la Voila a fost anulată zilele trecute de Consiliul Judeţean Braşov, după ce nicio firmă nu s-a prezentat la licitaţia din 28 octombrie. Motivul, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a fost legat de o eventuală plată în avans a unor componente ale podului. „Structurile metalice necesare construirii noului pod sunt scumpe, iar un potenţial ofertant ne-a transmis o clarificare prin care dorea să afle dacă se face plata în avans pentru aceste componente”, a declarat  pentru bzb.ro, Adrian Veştea. Acesta a mai spus că licitaţia pentru construirea podului de la Voila va fi reluată.
Conform anunţului licitaţiei din luna septembrie, valoarea investiţia este estimată la 16.571.503 lei, fără TVA. Pentru acest proiect, Consiliul Judeţean Braşov a obţinut o finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală în valoare de 14.716.520 lei, contribuţia judeţului Braşov fiind de 1.311.340 lei.

Podul este unul strategic
Noul pod va avea o lungime de 93,95 m şi o lăţime totală de 13,50 m, iar deschiderea principală a podului va avea 70,96 m. Podul va avea o durată de viaţă de 100 de ani.
Pe lângă construcţia propriu-zisă, în proiect mai sunt prevăzute lucrări de albiei râului, dar şi mutarea reţelelor. Lucrările prevăzute în acest contract vor dura cel mult 30 de luni de la data deschiderii şantierului.
Potrivit documentaţiei aferente licitaţiei, actualul pod va fi demolat, astfel că traficul rutier să fie deviat prin Dridif, iar Oltul va fi traversat pe barajul hidrocentralei din zonă sau prin localităţile Făgăraş, Şoarş, Rodbav, Cincu.
Podul ce urmează a fi demolat a fost construit în anul 1956, durata normală de funcţionare fiind de 30 – 50 ani.  Iniţial, podul era mai lung, pentru că pe unul dintre maluri era continuat cu un viaduct, umplut ulterior cu pământ, după ce albia râului a fost regularizată, odată cu amenajarea hidrocentralei din zonă. În urma expertizelor tehnice, s-au constatat probleme majore, astfel că podul nu mai poate fi reparat.
DJ 105 este unul extrem de important, având în vedere că asigură transportul echipamentelor speciale folosite la baza militară de la Cincu, unde se desfăşoară numeroase aplicaţii NATO.