Construcția noului pod din satul Hălmeag, în plină desfășurare

Podurile peste Olt, cel mai important râu care străbate județul Brașov, sunt mai vechi de o jumătate de secol și grav afectate de inundații și intemperii. În 2019, administrația județeană reabilitează, modernizează sau construiește de la zero podurile de pe cursul Oltului.

Construcția noului pod din satul Hălmeag, comuna Șercaia este în plină desfășurare, în ciuda faptului că în această vară firma constructoare a întâmpinat dificultăți cauzate de debitul râului. Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea, a făcut săptămâna trecută, o vizită inopinată pe șantier și s-a convins că lucrările au progresat. Constructorul l-a informat despre dificultățile întâmpinate din cauza nivelului râului care a fost cu peste doi metri mai ridicat decât în prezent. „Până la sfârșitul anului vor fi montate grinzile, urmând ca în primăvara viitoare să fie realizate hidroizolația și calea de rulare. Cel târziu în luna mai 2020 va fi dat în funcțiune noul pod, iar actualul pod din lemn, pe care se circulă în prezent, va fi demolat”, a menționat Constantin Pilat, șeful de șantier.

Noul pod de la Hălmeag se realizează printr-un proiect accesat de CJ Brașov în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală – etapa a II-a. Valoarea contractului de lucrări este de 6.176.199,19 lei (inclusiv TVA). Podul va fi realizat din beton, va avea lungimea de 97,10 metri și lățimea de 6 metri, din care lățimea părții carosabile va ajunge la 5 metri. Infrastructura podului este formată din două culee și două pile pe fundații indirecte (piloți cu diametrul de 1,08 metri). Podul va avea trei deschideri de câte 30 de metri. Calea de rulare pe pod va avea lățimea de 5 metri, cu o bandă de circulație lată de 4 metri și două benzi de încadrare, de câte 50 cm. Pe ambele părți vor fi montate parapete direcționale.

„Un lucru este cert: de 50 de ani, în județul Brașov nu s-a mai construit niciun pod peste Olt. Iată că noi, la nivelul administrației județene, am reușit să începem lucrările de reconstrucție sau modernizare a mai multor poduri. În afară de podul de la Hălmeag, care este într-un stadiu de realizare destul de avansat, avem în derulare construirea podului de la Crihalma, pentru care am făcut nenumărate deplasări la București spre a obține prelucrarea și continuarea lucrărilor de către Compania Națională de Investiții. În plus, pe Programul Operațional Regional avem finanțare pentru refacerea podului de la Augustin, care face legătura cu județul Covasna. De curând am obținut toate avizele și avem proiectul tehnic pentru podul de la Voila, o altă construcție strategică pentru județul Brașov. Mă bucur că pe lângă drumuri, spitale, aeroport, reușim să refacem și aceste obiective extrem de importante, care țin de mobilitate și scot din izolare comunitățile locale”, a menționat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.

Podul peste Olt care leagă și în acest moment satul Hălmeag de comuna Șercaia a fost construit din lemn, după ce podul betonat, care era funcțional la începutul secolului XX, fusese distrus de bombardamente în Primul Război Mondial. Autoritățile de la vremea respectivă au căutat o soluție rapidă și au construit un pod din lemn, dorindu-și ca acesta să aibă caracter provizoriu. Provizoratul a durat aproape o sută de ani, edificiul fiind în picioare și în acest moment. Abia acum dorința edililor din anii ’20 este pe cale să se transforme în realitate. În anul 2020, podul din lemn va deveni istorie și un pod nou, din beton, lung de aproape o sută de metri, îi va lua locul. Putem spune că podul de la Hălmeag, în toate variantele sale, are o simbolistică aparte, fiind construit pe fosta graniță a Imperiului Austro-Ungar.

 

The specified slider is trashed.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.