Proiectul reabilitării străzii Doamna Stanca a generat deja multe discuții și nemulțumiri, mai ales în rândul celor care locuiesc pe acea stradă. În ședința ordinară de ieri, proiectul de hotărâre privind reabilitarea Străzii Doamna Stanca a fost amânat deoarece cetățenii rezidenți sunt nemulțumiți de varianta lărgită a drumului la 12 m. Oamenilor le este teamă că o stradă mai largă ar putea aduce și mai mult trafic greu, trafic care deja a devenit o problemă pentru întreg municipiul. După o ședință care a durat 3 ore și ceva, s-a luat hotărârea ca proiectul să fie scos de pe ordinea de zi și amânat. Joi, 1 august la ora 19:00, consilierii locali urmează să meargă în teren pentru a face ultimele măsurători pentru a se stabili dacă spațiul va permite lărgirea pe platforma de 12 metri. În data de 7 august, la ora 9:00, va fi convocată o ședință extraordinară unde pe ordinea de zi va fi proiectul de reabilitare al străzii Doamna Stanca în cele două variante propuse. 
„Din cauza nemulțumirii cetățenilor care locuiesc pe strada Doamna Stanca, am mai convenit să mai facem o procedură și anume: am retras proiectul de pe ordinea de zi, cu cele două variante, adică: platforma drumului de 10 metri și platforma drumului de 12 metri. Vorbim de platforma drumului de trafic. Joi, la ora 19.00, merg și consilierii în teren să facă măsurători, să vadă dacă spațiul permite, așa cum am prezentat proiectul iar în data de 7 august, la ora 9.00 vom convoca o ședință extraordinară, unde vom avea pe ordinea de zi, acest proiect cu cele două variante. După ce consilierii votează, indiferent ce variantă, eu aștept să voteze una din variante, trebuie să dăm proiectantului această hotărâre, să definitiveze toate detaliile proiectului, să dăm autorizația de construcție, să anunțăm ISC-ul  iar după 1 septembrie să începem lucrarea de modernizare a străzii Doamna Stanca.”, a spus primarul Gheorghe Sucaciu.
În comisiile de specialitate ale Consiliului Local, varianta cu platforma drumului de 12 m a primit aviz favorabil. Această variantă înseamnă câte o bandă de mers pe sens, parcări laterale pe marginea drumului și piste de bicicletă.

Chiar și așa, oamenii nu se lasă ușor convinși și cred că o stradă mai largă nu poate decât să genereze mai mult trafic, care, în ultimi ani a devenit o mare problemă pentru municipiul Făgăraș. Una dintre variantele care ar putea să rezolve problema odată pentru totdeauna ar fi Ocolitoarea, însă acel sector de drum nu aparține municipalității. În acest sens, primarul Făgărașului a făcut demersurile necesare pentru ca Ocolitoarea să fie trecută în proprietatea orașului și astfel, cel mai visat și promis proiect al tuturor primarilor de după 1990 să fie în sfârșit implementat.

Ocolitoarea este o cerință a făgărășenilor și nu doar o cerință, este o necesitate. Chiar săptămâna trecută și acum două săptămâni, am fost în audiență la Guvern, am  prezentat încă o dată toate documentele. La Cabinetul primului ministru nu s-a știut de această problemă că dezbaterea publică a fost finalizată la sfârșitul anului 2018 pentru acel proiect de hotărâre, de transfer a ocolitoarei în proprietatea Municipiului Făgăraș,c a noi ulterior să scoatem la licitație, m-au asigurat și au și comunicat Ministerului Transporturilor să verifice unde s-a împotmolit acest proiect și m-au asigurat că într-o  perioadă scurtă de 3, spun eu de 5 săptămâni, această Hotărâre de Guvern va fi dată iar noi vom avea posibilitatea să scoatem la licitație proiectare plus execuție, având și finanțare și putem să implementăm acest proiect de realizare a variantei ocolitoare“, a mai adăugat primarul.

Totuși, primarul dă asigurări că varianta reabilitării, cea cu platformă de 12 metri este soluția cea mai viabilă.

„I-am întrebat pe consilieri când vin din concediu și mi-au spus majoritatea că pe data de 7 august vor veni din concediu. În comisiile de consiliu local, s-a dat aviz pentru cea de-a doua variantă, cea cu platformă de 12 metri. Locuitorilor de pe strada Doamna Stanca, le este teamă că carosabilul o să fie prea aproape de proprietățile dânșilor și că în viitor traficul greu le va crea probleme. Dar, eu spun, că varianta platformei de 12 metri este mai bună fiind intrarea în municipiu, avem nevoie de o intrare aerisită, așa cum am prezentat proiectul vor exista atât trotuare, cât și spații verzi, piste de bicicletă, putem opta și pentru parcări laterale, pentru că în momentul de față, parcarea se face pe o zonă interzisă, ori pe trotuar, ori pe spațiul verde. Dăm posibilitatea cetățenilor să aibă unde să-și parcheze mașina și va fi o intrare pe drumul european, o intrare aerisită în municipiul Făgăraș. Vom avea o fluidizare mult mai bună, bulevardul în avem pe patru benzi și aici, de la sensul giratoriu, se îngustează și pe această lungime de 1 km, traficul nu are o sistematizare bună. Dar repet, așa cum va vota Consiliul Local, că va fi cu platforma de 10 metri sau 12 metri, să fie votată o dată, să începem investiția.“, a mai declarat primarul Făgărașului.

Vă reamintim că Strada „Doamna Stanca” a intrat într-un program amplu de modernizare, program finanțat din bugetul local. În cadrul acestui proiect se includ mai multe lucrări, printre care modernizarea drumului de la intersecția cu strada Titu Perția și până la ieșirea din Făgăraș spre Sibiu. Mai mult, fiecare societate de utilități va prezenta un plan de investiții privind înlocuirea vechilor rețele cu unele noi. Costul acestor lucrări de investiții este suportat de aceste companii.

Concomitent cu aceste lucrări, pe strada Doamna Stanca, se va executa un alt proiect de reabilitare a iluminatului public prin introducerea rețelelor în subteran.