foto: arhiva-newsbv.ro

După ce în anul 2015 a fost reparat, DN 1S (Şercaia – Hoghiz), cu o lungime de 23,70 km, va intra din nou în modernizare. Astfel, ieri, Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenţi proiectului, valoarea investiţiei fiind estimată la 145.202.000 lei, cu tot cu TVA, scrie bzb.ro. În documentaţia aferentă proiectului de hotărâre se arată că lucrările vor dura 3 ani, iar finanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, cu precizarea că banii se vor aloca „în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie”.
Conform proiectului, drumul va fi lărgit, astfel încât lăţimea platformei să ajungă la 9.00 m, în prezent fiind de 7.00 m. Printre altele, benzile de circulaţie vor fi lărgite până la 3,50 m, în prezent acestea având lăţimi cuprinse între 3,00 m şi 3,30 m. Platforma drumului va fi lăţită cu ajutorul unor casete de lărgire, asemănătoare celor care s-au executat pe DN 73, astfel că şi pe artera care leagă Şercaia de Hoghiz vor apărea, cel mai probabil, semafoarele.
Tot prin acest proiect vor fi consolidate mai multe ziduri de sprijin, vor fi construite 2 poduri noi (unul peste pârâul Părău şi celălalt peste pârâul Găvan) , iar alte 4 vor fi reabilitate (cele care trec peste pârâul Veneţia, pârâul Comăna, pârâul Lupşa şi cel de peste linia calea ferată industrială a fabricii de ciment de la Hoghiz). Nu în ultimul rând se vor realiza lucrări la sistemul de captare a apelor pluviale, dar şi corecţii ale structurii drumului.

foto: brasovultau.ro

Reamintim că mulţi ani, artera care face legătura între DN 1 şi DN 13, pe traseul Şercaia – Hoghiz, era numit „drumul ruşinii”, din cauza stării lui deplorabile. De altfel, oamenii din zonă au organizat chiar și proteste, prin care au solicitat repararea arterei. Până în anul 2014, drumul era unul judeţean (DJ 104), apoi a fost inclus în categoria drumurilor naţionale, primind indicativul DN 1S, fiind preluat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). La data preluării în administrare de către CNAIR, starea drumului avea calificativul „nesatisfăcător” şi se afla în situaţia critică de a fi declarat ca „impracticabil”. Au fost efectuate unele lucrări de reabilitare ale sistemului rutier în anul 2015, iar de atunci pe arteră se poate circula în condiţii normale.

sursa.bzb.ro