foto: BZI.ro

În urmă cu un an și jumătate, autoritățile dădeau asigurări că lucrările la singurul capăt al Autostrăzii Ploiești-Brașov care are șanse reale de finalizare, vor începe în curând. Iată, că la un an și jumătate distanță, Ministerul Transportului se pregătește să inaugureze șantierul tronsonului de 6,3 kilometri dintre Râșnov și Cristian al Autostrăzii A3. Valoarea contractului este de 118,019,701,80lei și a fost semnat în data de 2 octombrie 2017. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 11 aprilie 2018.
Totuși, principalul tronson al șoselei de mare viteză, care ar trece prin munte are toate șansele să rămână tot la stadiul de proiect pe hârtie. În 20 mai, Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a anunțat că va fi prezent pe șantierul tronsonului Râșnov – Cristian. Mai mult, cei de la Asociația Pro Infrastructura (API) au descoperit că pe respectivul șantier, constructorul (societatea Alpenside) a început deja să decoperteze terenul.
Totuși, construcția Autostrăzii Ploiești-Brașov, care ar urma să treacă munții, este încă nesigură. În anii trecuți, statul a încercat în trei rânduri să găsească o societate cu care să construiască șoseaua de mare viteză, în Parteneriat Public Privat. A eșuat de fiecare dată.
În consecință, pe vremea când era premier, Mihai Tudose a cerut sprijinul Băncii Mondiale pentru întocmirea documentației necesare proiectului, până în faza de selecție a unui constructor. La scurt timp dupa ce l-a înlocuit în fruntea Guvernului, Viorica Dancilă a rupt colaborarea cu Banca Mondială și a decis ca șoseaua trebuie, totuși, construită în Parteneriat Public Privat. Asta, deși această metodă mai fusese încercată, fără success însă.

sursa: ziare.com