Aseară a avut loc cea de-a doua dezbatere publică privind procesul de „bugetare participativă“. Nici de această dată prezența făgărășenilor nu a fost numeroasă. În jur de 20 de persoane s-au prezentat începând cu ora 18.00, în sala mică a Casei Municipale de Cultură, pentru a afla informații privind acest proces. 

Astfel, după modelul altor orașe mai mari, Făgărașul va implementa din acest an „bugetarea participativă“ iar  făgărășenii pot să se implice în stabilirea priorităților de investiții pentru anul 2019.

Pentru acest an, primul în care se implementează bugetarea participativă s-a pus la dispoziție suma de 50.000 de euro și fiecare proiect propus de făgărășeni nu trebuie să depășească suma de 10.000 de euro.

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetățenii care locuiesc, muncesc sau studiază în Făgăraș și au împlinit vârsta de cel puțin 18 ani.

Procesul se va desfășura pe mai multe etape și potrivit angajaților Primăriei va demara  în 10 mai, când se va da startul depunerii proiectelor.  Se lucrează deja la realizarea platformei online www.bp.primaria-fagaras.ro, unde făgărășenii vor trebui să se înregistreze, pentru a putea depune proiecte sau pentru a putea vota. Fiecare cetățean poate să înregistreze unul sau mai multe proiecte(câte un proiect pentru fiecare domeniu) prin intermediul acestei platforme. Ulterior, va avea loc o analiză tehnică și legală a acestor proiecte de către o comisie tehnică formată din reprezentanți ai primăriei, consilieri locali, reprezentanți ai mediului de afaceri, dar și un reprezentant al unui ONG. În urma acestei analize, se va stabili lista proiectelor eligibile. Toate proiectele declarate eligibile vor fi supuse votului cetățenilor. Proiectele care vor obține cele mai multe voturi vor fi cuprinse în bugetul Primăriei Făgăraș.

Propunerile de proiecte

Propunerile de proiecte vor fi depuse online, pe site-ul bugetării participative, www.bp.primaria-fagaras.ro

Făgărășenii pot beneficia de asistență din partea angajaților primăriei, respectiv din partea funcționarilor de la Biroul Implementare Proiecte de Finanțare pentru crearea contului, depunerea de proiecte sau vot, zilnic între orele 13.00-16.00. Informații suplimentare se pot obține prin email la adresa bp@primaria-fagaras.ro sau la numărul de telefon 0268/211313, interior 138 sau mobil 0757/077500

Domenii

Propunerile trebuie să se încadreze într-unul din următoarele domenii:

a. Alei, trotuare și zone pietonale

b. Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației

c.Spații verzi și locuri de joacă

d. Amenajare spații publice(mobilier urban, iluminat public)

e. Infrastructură educațională și culturală

f. Orașul digital

Propunerile de proiecte depuse trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

  • să corespundă unui obiectiv de interes general
  • să fie sau să poată fi asimilate unei investiții aflate în aria de competență a Primăriei Făgăraș și care vizează un spațiu public
  • să nu intre în aria altor programe ale Primăriei Municipiului Făgăraș cum sunt finanțările destinate ONG-urilor, structurilor sportive
  • să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalității aflate în derulare
  • să nu aibă un caracter comercial sau publicitare
  • să nu aibă un caracter politic sau etnic
  • să nu genereze cheltuieli de funcționare importante(intreținere, plata unor drepturi de autor) după implementare
  • să fie clar delimitate spațial și să nu fie prea vagi
  • să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect

Potrivit regulamentului se vor organiza și ateliere participative, în cadrul cărora cetățenii pot identifica prioritățile din comunitate.

De asemenea, în urma analizei tehnice, Primăria poate unifica mai multe proiecte cu același obiect și le poate supune la vot în această nouă formă, cu înștiințarea prealabilă a deponenților.