Obiectele de valoare sau banii lichizi vor fi întotdeauna în atenţia infractorilor care concep diverse modalităţi de a şi le însuşi, indiferent dacă acestea se află într-o locuinţă, magazin, depozit ori în circulaţie. Între calitatea sistemelor de asigurare a protecţiei şi ingeniozitatea hoţilor a fost, dintotdeauna, o acerbă competiţie.

Gradul de risc la care este expusă firma dumneavoastră depinde de mai mulţi factori, care trebuie luați în considerare în momentul în care hotărâți să stabiliți sediul firmei într-o anumită zonă:

  • tipul produselor comercializate sau depozitate;
  • localizarea şi planul firmei;
  • rata criminalităţii în zonă;
  • orele de program;
  • experienţa angajaţilor.

Analiza de risc la securitatea fizică este, potrivit legislației în vigoare, un document obligatoriu pentru toate societățile comerciale, indiferent de natura capitalului social, care dețin bunuri sau valori cu orice titlu și sunt obligate să asigure protecția acestora. Analiza se efectuează prin structurile de specialitate sau prin experți abilitați (evaluatori de risc la securitatea fizică).

Pentru contracararea activităţii infractorilor, Poliția Brașov vă recomandă să aveți în vedere următoarele măsuri de siguranţă:

  • instalaţi un sistem de alarmă contra efracţiei;
  • dacă firma dumneavoastră deţine spaţii de depozitare exterioare, montaţi un sistem de protecţie perimetrală şi de supraveghere video;
  • instalaţi un dispozitiv de restricţionare şi control al accesului;
  • conectaţi sistemul de alarmare la un dispecerat de monitorizare;
  • montaţi uşi şi ferestre care să dispună de sisteme de închidere de înaltă siguranţă;
  • dacă optaţi pentru grilaje şi uşi metalice, căutaţi-le pe cele din materiale rezistente la acţiuni mecanice şi termice;
  • asiguraţi suplimentar camerele pentru depozitarea valorilor (inclusiv prin dublarea pereţilor) sau seifurile;
  • montaţi un sistem de iluminare cu senzori de perimetru care se activează ori de câte ori se apropie cineva de magazin

 Pe lângă elementele menţionate, este recomandat să aveţi în vedere şi următoarele aspecte organizatorice:

  • niciodată casele de bani destinate depozitării monetare nu vor fi amplasate în camera unde se lucrează cu publicul;
  • accesul în camerele amenajate pentru operaţiuni cu valori nu se va face direct din stradă;
  • politica de securitate a firmei trebuie cunoscută și respectată de toți angajații (de exemplu, să ştie cum să reacţioneze în caz de pătrundere prin efracție, furt, la cine să apeleze în caz de nevoie);
  • este bine ca deplasarea personalului, dintr-o încăpere în alta, să se facă utilizând un sistem electronic pe bază de cartele.
  • păstrarea de numerar în sediul firmei, în sume mari, creşte riscul expunerii la acte de violenţă;
  • bunurile mobile de mare valoare, cum ar fi bijuteriile sau aparatele electronice, pot fi protejate prin scoaterea acestora din vitrină pe timpul nopţii şi păstrarea lor într- un seif sau într-o cameră bine asigurată;

 ATENȚIE ! Luaţi toate măsurile pentru ca sistemul de alarmă să nu fie „uitat” în stare de nefuncţionare.