NU ORICINE ÎȚI INTRĂ ÎN CASĂ ÎȚI VREA BINELE !

Un alt mod de înșelăciune, combinată cu furtul din locuințe, este realizată de către persoane care pretind ca sunt reprezentanți ai firmelor de electricitate, gaz, primărie sau că prestează anumite activități de reparație  sau servicii obligatorii (deratizare, verificări centrale termice, verificări instalații gaz, coșerit) având uneori asupra lor elemente de identificare pretins a fi emise de către instituțiile respective, dar care sunt contrafăcute. Aceștia intră în locuință cu permisiunea victimelor și desfășoară activitățile respective, solicită plata și observă de unde au luat  banii.

Ce povești/metode folosesc infractorii pentru a pătrunde în locuința victimei ?

      Metoda „Reparația” : infractorii susțin că efectuează reparații la diverse defecțiuni survenite la ei sau la vecini (instalația de apă, electricitate, gaz), pretinzând că sunt persoane angajate de vecini sau reprezentanți ai furnizorilor de servicii.

Metoda “Detergentul” : falșii vânzători bat la ușa victimelor și  oferă produse de curățenie gratuite sau le vând la preturi promoționale.

Metoda “Deratizarea” : sub motivul că sunt angajații unor firme care oferă servicii de deratizare,  primesc acordul victimei de a intra în locuință.

Metoda “Cerşetoria”: infractorii pătrund în locuințele oamenilor și cerşesc sau solicită un pahar cu apă. Din această categorie fac parte în general femeile şi copiii.

Cum acționează infractorii după ce pătrund în locuință?

În acest context, autorii fac în așa fel încât să distragă atenția proprietarilor și sustrag sume de bani și bunuri de valoare din casă. În general, se folosesc de acele calități pentru a-i pune pe vârstnici în situația să le dea sume de bani mai mici, care să le permită să îi urmărească să vadă de unde iau banii respectivi.

Unii infractori lucrează în echipă: în timp ce primul distrage atenția victimei (de exemplu, stau în bucătărie cu uşa închisă), cel de-al doilea pătrunde în apartament şi caută în celelalte camere.

Pentru a nu fi victimele infracțiunilor prin împrietenire, Poliția Brașov vă recomandă:

  • Fiți precauți când la ușa dvs se prezintă, fără a fi solicitat vreun serviciu, persoane necunoscute care declară că sunt reprezentante ale companiilor de utilități ( gaz, curent, primărie, cablu TV, etc.) sau care pretind a fi reprezentanți ai unor supermarketuri ce oferă gratuit produse sau prezintă diverse promoții – nu permiteți accesul acestora în locuință, sau dacă totuși o faceți, nu îi lăsați nesupravegheați nici măcar pentru scurt timp ;
  • Pentru a împiedica „documentarea” infractorilor despre familia dumneavoastră, fiţi atenţi la persoanele cu care intraţi în contact, pe stradă, în jurul blocului, aparent întâmplător. Este posibil ca acestea să vă urmărească, să încerce să se împrietenească cu dumneavoastră şi să afle detalii despre familie sau vecini.
  • Evitaţi să vă afişaţi sau să discutaţi despre bunurile de valoare pe care le deţineţi în locuinţă (bani, bijuterii, seif, obiecte de artă);
  • Persoanele care pretind că sunt reprezentanți ai firmelor furnizoare de utilități, ce solicită accesul în curte sau imobil sub pretextul unor verificări, trebuie să aibă asupra lor legitimații de serviciu ;
  • Nu este nimic greșit din partea dumneavoastră dacă notați numele acestora și alte detalii și verificați telefonic dacă scopul legitim pe care îl invocă este real. Astfel veți putea pune la dispoziție date utile polițiștilor, în situația în care așa-zișii binevoitori ascund intenții infracționale ;
  • Învăţaţi copiii să fie discreţi şi să nu se laude altor persoane cu achiziţiile făcute de dumneavoastră (aparatura electronică, laptop, bijuterii sau că aveţi sume mari de bani în casă) ;
  • Nu lăsaţi bilete în uşă sau mesaje pe robotul telefonic/rețelele de socializare prin al căror conţinut să se subînţeleagă absenţa dumneavoastră;

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.