La jumătatea lunii februarie, autoritățile locale anunțau faptul că pentru proiectul „Reabilitare strada Doamna Stanca“, drumul de la intersecția cu strada Titu Perția și până la ieșirea din Făgăraș spre Sibiu, a fost finalizată licitația și au fost desemnați constructorul și proiectantul. Potrivit informării postate pe pagina de socializare a primarului „potrivit expertizei, starea actuală a străzii nu îndeplinește condițiile necesare circulației în condiții de siguranță și confort. Lucrările vor urmări reconstrucția structurii rutiere în totalitate. De asemenea, drumul va avea două benzi pe sens. În prezent se lucrează la proiectul tehnic al investiției, urmând ca după finalizarea acestuia să fie demarate lucrările. Concomitent cu aceste lucrări, pe strada Doamna Stanca, se va executa un alt proiect de reabilitare a iluminatului public prin introducerea rețelelor în subteran.“.

În timp ce unii făgărășeni au apreciat faptul că în sfârșit începe un proiect de modernizare complet, au fost și voci care au adus în discuție faptul că se îngustează din zona verde sau din trotuare.

De unde o sa mai apară câte o banda pe sens? Tăiați trotuarele sau demolați casele? Sau poate întindeți de teren să se lățească.“, a fost comentariul unei făgărășence.

De asemenea, reprezentanții ALDE Făgăraș au transmis presei un comunicat în care își arată nemulțumire față de acest proiect.

Conducerea Primăriei Făgăraș a anunțat doar zilele trecute că e vorba de lărgirea la 4 benzi a străzii și că lucrările vor începe în aprilie-mai, deși avem informații că licitația a fost atribuită în vara anului trecut.
Nu înțelegem în ce mod a fost derulată dezbaterea publică și dacă instituțiile statului au acordat avize favorabile.Faptul că șoseaua este segment DN1 și că dispar toate alveolele verzi și copacii de pe marginea drumului, considerăm că ar fi fost nevoie de acordul Direcției de Drumuri Naționale și respectiv a Agenției pentru Protecția Mediului.“

Ieri, la sediul Primăriei Făgăraș a avut loc o întâlnire cu proiectantul(BETA-COPS SRL), cu constructorul(Consal), dar și cu toți distribuitorii de utilități, în vederea stabilirii unui plan pentru modernizarea instalațiilor și îngroparea cablurilor, pe această stradă, înaintea începerii refacerii carosabilului.

În acest context, proiectantul ne-a oferit explicații:

Se vine pe patru benzi și toți cei care stau pe partea dreaptă a drumului, sens spre Sibiu, în dreptul parcării(cea de lângă str. Vlad Țepeș) le vom face o bandă de retragere pe banda a doua din marcaj și vor putea să întoarcă. Pentru cele cinci case de la ieșire din Făgăraș spre Sibiu, provizoriu până se va face centura și va apărea la ieșirea din oraș un giratoriu mare, tot din marcaj, vom reduce prima bandă și rămân două benzi pe care le vom separa prin linie discontinuă și vor putea ieși și vor face stânga.“ ne-a spus ing. Ioan Popescu, reprezentantul Beta- Cops SRL.

În ceea ce privește zona verde, unde de asemenea erau nemulțumiri, s-a specificat faptul că o să se reducă 1,5 m, pe fiecare parte, în zona mai lată a străzii. Practic, din 6,5 m o să se reducă la 5 metri de zonă verde. Pentru zona mai îngustă a străzii, pe partea stângă a sensului spre Sibiu, trotuarul o să fie de 1,7 m iar pe partea dreaptă de 1,8 m. Însă și aici va fi amenajată zonă verde, pentru a fi plantați copaci, pe o zonă de 30 de cm.

Dacă în momentul de față o bandă măsoară și 5 metri, acestea se vor reduce la 3 metri, la aceeași lățime ca pe Bulevard.

Avem aviz de CNAIR, iar banda va fi de 3 m. În momentul de față, o bandă  are 5 m și chiar mai mult. O să mai punem un metru la o bandă și o să avem două benzi. Pe Bulevard, unde e cu două benzi, nu e banda mai mare de 3 metri, 3,2 metri. Rămâne suprafață verde, rămâne trotuar iar acolo unde nu e acum spațiu verde, înființăm spațiu verde, pentru că va fi o perdea cu pomi și pe o parte și pe alta“, ne-a spus primarul Făgărașului.

Cât despre reabilitarea rețelelor de pe această stradă, în zilele următoare, fiecare societate de utilități va prezenta un plan de investiții, pentru ca ulterior modernizării șoselei, să nu se mai execute nicio săpătură, așa cum frecvent s-a ntâmplat în Făgăraș până acum.

Ne-am întâlnit cu proiectantul, constructorul, Compartimentul Urbanism al Primăriei, cu reprezentanții Electrica, proiectantul de la Iluminat, Romtelecom, RDS, STS, Apa Canal, Ecoterm, Gaz. Am discutat ca să ne facem un calendar, le-am prezentat situația proiectului și i-am rugat ca fiecare societate să vină să-și facă investițiile de modernizare și mutare a fiecărei rețele, ca ulterior după ce noi vom implementa proiectul și vom moderniza infrastructura, aceștia nu vor mai putea interveni. Au termen de 7-14 zile ca să prezinte fiecare planul de investiții. Au fost de acord, pentru că noi vom face în mare parte săpătura și atunci pe ei o să-i coste mult mai puțin dacă ar fi făcut ei o investiție nouă, să-și introducă rețelele. “, ne-a mai spus Gheorghe Sucaciu.