1.300.000 de lei este suma pe care o are de recuperat societatea de salubritate de la făgărășeni. Cei mai mulți bani trebuie să-i plătească asociațiile de proprietari, aproximativ 200.000 de lei. Reprezentanții societății de salubritate vor să rezilieze contractele și să treacă la facturarea individuală în cazul asociațiilor restante.

 În urma implementării unui sistem performant de gestiune, situația încasărilor este mult mai clară la societatea de salubritate. Astfel că reprezentanții societății, în baza datelor oferite de acest program, au ajuns la concluzia că banii ajung cel mai greu de la asociațiile de proprietari, pentru plata facturilor.

„În baza programului performant de gestiune, avem o evidență foarte clară a facturilor restante. Și aici pot să fac precizarea că pe luna februarie, am încasat de la persoane juridice aproximativ 98%, la persoane fizice 95% iar la asociații de proprietari, 80%. Sumele încasate scad cu cât ne apropiem mai mult de luna curentă și scad considerabil. Din toate evidențele pe care le avem, asociațiile de proprietari stau cel mai rău cu plata către serviciile de salubritate. Practic, pentru luna aprilie, de la asociațiile de proprietari am încasat 8% din sumele pe care le-am facturat, de la persoanele fizice, 70% iar la societățile comerciale, 50%. După cum se vede și pe graficele programului de gestiune, asociațiile de proprietari sunt mai rău platnice,  fapt pentru care le-am și comunicat că vrem să trecem pe contracte individuale și îi rog, pe această cale, pe toți locatarii asociațiilor să-și pregătească documentele respective. În caz contrar, nu avem altă variantă decât să întrerupem contractul cu asociația și toate persoanele respective să intre cu taxă specială“, ne-a spus Dragoș Bârsă, directorul Salco Serv.

Pe locuri fruntașe, cu datorii la plata gunoiului, sunt: Asociația nr. 28 din Tăbăcari, cu o datorie de peste 23.000 de lei, Asociația nr. 2 din Tudor Vladimirescu cu o datorie de peste 17.000 lei, Asociația nr. 3 din Tudor Vladimirescu cu o restanță de aproape 17.000 lei, Asociația nr. 4 din Tudor Vladimirescu, cu o datorie de aproape 17.000 lei, Asociația nr. 5 din Vasile Alecsandri cu o datorie de peste 13.000 lei.

În total, asociațiile au de achitat societății Salco Serv aproape 200.000 de lei.

Nu știu ce se întâmplă, probabil este vina chiar a administratorilor asociațiilor, pentru că după cum vedeți, persoanele fizice plătesc în termen iar la asociațiile de proprietari nu știm ce se întâmplă de au ajuns la asemenea datorii“, a mai spus Dragoș Bârsă.

În plus, lunar, 150-200 de persoane sunt identificate că nu au contract de salubritate, astfel că trebuie să plătească taxa specială prevăzută de HCL, taxă dublă față de taxa normală.

Pentru cei care nu au contracte de salubritate, există o Hotărâre de Consiliu Local, prin care sunt trecuți la o taxă specială, bineînțeles sunt prinși la impozite și taxe locale și vor plăti dublu valorii taxei normale de salubritate și în același timp vor fi trimiși în instanță pentru recuperarea sumelor restante. A crescut numărul celor care sunt pe taxă specială de la lună la lună, de altfel a crescut și numărul de contracte încheiate atât cu persoane fizice, cât și juridice și e un motiv în plus pentru a renunța la contractele cu asociațiile de proprietari, pentru a avea o evidență mult mai bună asupra persoanelor care dețin contract valabil de salubritate. Ușor, ușor dacă trecem pe contracte individuale de salubritate, vom avea o evidență foarte clară și bineînțeles cei care nu plătesc ar trebui să intre în legalitate și să plătească un serviciu pe care noi îl facem“, ne-a mai spus Dragoș Bârsă.

În total, societatea de salubritate are de recuperat în jur de 1.300.000 de lei, datorii atât de la locuitorii Făgărașului, cât și din comunele Țării Făgărașului, acolo unde Salco ridică gunoiul.

 

Suntem si pe:
0