Un pod nou peste Olt, la Crihalma ar costa 19 milioane de lei

foto> Francezul din Cobor

Pentru realizarea lucrărilor, Consiliul Judeţean Braşov a solicitat Guvernului alocarea unor sume din fondul destinat combaterii efectelor calamităţilor naturale. Este vorba de aproximativ 19 milioane de lei. Până vor fi alocați acești bani și până se va construi noul pod, oamenii sunt nevoiți să facă un ocol de aproximativ 20 de kilometri, în loc de 4 km, pentru a ajunge din Crihalma în Comăna de Jos,

Dacă până acum, pe podul de peste Olt dintre Crihalma şi  DJ 104 K mai treceau maşinile cu tonaj mic, acum, pe acest pod nu se mai poate circula deloc, o decizie în acest sens fiind luată ieri în şedinţa de plen a Consiliului Judeţean Braşov. Restricţia totală este valabilă pentru perioada 21 martie 2018 – 31 decembrie 2019, mai exact până la reabilitarea podului sau, în funcţie de expertiza care se va efectua, până la construirea unui nou pod. Prin hotărârea de Consiliu Judeţean aprobată ieri, a fost stabilit şi traseul alternativ, respectiv DN1 S – DN 13 – DJ 131 F – DC 22 (Comăna de Jos – Hoghiz – Ungra – Crihalma), pentru care se vor obţine avizele de la administratorii drumurilor. Pe acest traseu, dacă DN 1 S, DN 13 sunt într-o stare destul de bună, pe DJ 131 F stratul de asfalt este destul de degradat, iar DC 22 este un drum pietruit care, după inundaţiile din luna martie, a fost nivelat cu ajutorul unor freze, potrivit bzb.ro.
Podul de peste Olt dintre Crihalma şi Comăna de Jos a fost puternic afectat de inundaţiile din 13 – 14 martie 2018, când, arborii şi gunoaiele au format un „baraj” la picioarele acestuia, iar din cauza presiunii a fost afectată structura de rezistenţă.
Pentru reabilitarea sau refacerea acestui pod, administraţia judeţeană a transmis către Guvernul României o cerere prin care a solicitat alocarea sumei necesară reconstruirii acestuia, având în vedere că a fost vorba de o calamitate naturală. Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Gabor, valoarea lucrărilor la podul de la Comăna este de aproximativ 16 milioane de lei fără TVA (aproximativ 19 milioane de lei cu TVA).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.