Fermierii încearcă să ajungă singuri la clientul final prin livrarea de cutii sau pachete cu produse agricole direct la domiciliul sau la biroul consumatorului, o tendinţă tot mai des întâlnită în agrobusiness.
Dacă până nu demult acest model de business era folosit preponderent de producătorii de fructe şi legume, recent au început şi producătorii de carne să-şi valorifice producţiile prin livrarea de pachete sau cutii cu carne clientului final.  Dan Spătaru, un fermier din comuna Voila, şi vărul său din Brăila au lansat în luna decembrie a anului 2016 proiectul Meat Box, care constă în livrarea unui pachet de carne proaspătă, evitând astfel să lucreze cu supermarketurile. Grupul de firme Meat Box creşte în fermele proprii din judeţele Braşov şi Brăila circa 18.000 de porci pe an, care generează vânzări anuale de circa 3 milioane de euro, potrivit reprezentanţilor companiei. „Ne-am apucat să livrăm direct pentru că nu reuşeam să fim prezenţi în multe magazine, pentru a sări taxa de raft şi pentru a ajunge direct la clientul final. E complicat să ne facem magazine proprii. Vindem 5-10% din producţie prin livrări directe şi 90% prin marii comercianţi”, a spus pentru bzb.ro, Dan Spătaru, administratorul şi unul dintre acţionarii Meat Box.
Preţul unei cutii Meat Box începe de la 60 lei pentru patru kilograme de carne de porc şi ajunge până la 180 lei pentru 12 kilograme de carne de porc. Meat Box livrează folosind propria maşină de transport în Bucureşti şi în judeţele Ilfov şi  Braşov. Administratorul Meat Box consideră că în următorii ani va creşte numărul producătorilor agricoli care fac livrări la domiciliu pentru că toţi fermierii se confruntă cu o presiune asupra preţului din partea intermediarilor sau a comercianţilor.
„Astăzi noi vindem carnea de porc spre abatoare la un preţ de 5,2 lei pe kilogram în viu. În supermarketuri carnea de porc costă în medie 16 lei pe kilogram. Este o  presiune mare pe preţ, retailerii şi procesatorii aduc marfă din import mai ieftină, congelată de 5-6 luni. Nu sunt interesaţi să folosească carne proaspătă românească, ci să îşi maximizeze profiturile. Magazinele online o să înflorească. Inclusiv retailerii mizează pe livrările la domiciliu”, a spus Dan Spătaru pentru sursa citată.

sursa:bzb.ro

Suntem si pe:
0