Un mare pas în salvarea montană

În vederea reducerii timpului de reacție și răspuns la intervenție al echipelor salvamont și de obținere a unor informații cât mai exacte privind locul în care se produce un eveniment montan, Departamentul pentru Situații de Urgența împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale a identificat soluția tehnică prin care salvatorii montani să intre în direct în ascultare și convorbire cu persoana care anunță evenimentul.

Astfel, apelul de urgență primit de Serviciul Național de Apeluri de Urgență SNAU 112, este transferat instantaneu către Dispeceratul Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență și, prin noua soluție tehnică, este transferat imediat către un telefon de serviciu al unui salvator montan sau Dispecerat Salvamont Județean. În baza informațiilor primite, dispecerul ISU deschide și întocmește fișa de caz iar, salvamontiștii au posibilitatea să ceară detalii și să obțină informații care să le permită să identifice cu ușurință locul în care s-a produs evenimentul. Întrucât informațiile solicitate și obținute nu erau întotdeauna suficiente sau cele necesare în întreg lanțul de preluare și ascultare al apelului a fost inclusă o persoană, salvatorul montan, care poate solicita informații foarte exacte ca și bun cunoscător al zonei montane. Pe perioada derulării convorbirii între apelant și salvamontist, Serviciul 112, transferă apelul și către Dispeceratul Național Salvamont care trece la alertarea tuturor membrilor din echipa Salvamont responsabila cu soluționarea cazului si cărora le transmite informațiile primare despre eveniment, in baza cărora, aceștia să poată să înceapă să își alcătuiască echipa de prim răspuns si cea de suport.
De asemenea, au fost create canale comune , județene și naționale, de comunicații radio în sistemul TETRA între structurile Salvamont, Departamentul pentru Situații de Urgența , Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență, Ambulanță, S.M.U.R.D și elicopterele de salvare SMURD/IGAV, asigurându-se astfel și comunicarea la nivel operațional.
Este evident un mare pas înainte în salvarea montană, deja, în peste ¾ dintre județele cu activitate Salvamont, acest serviciu a devenit funcțional, existând premizele ca până la finele anului acesta activitate sa fie finalizată și în restul județelor. Sprijinul deosebit acordat Salvamontului în soluționarea evenimentului montan în care sunt implicate persoane ce prezintă afecțiuni medicale, cărora starea de sănătate le poate fi afectata sau dispărute, de către Departamentului pentru Situații de Urgență si buna colaborare cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, Serviciul de Ambulanță, SMURD, salvarea aero SMUR-IGAV, nivelul de pregătire profesională impus de profesia reglementată de salvator montan, structuri salvamont din ce în ce mai bine dotate și pregătite, supuse periodic unui proces de acreditare și certificare a capacității de intervenție, ne oferă certitudinea ca activitatea salvamontiștilor începe sa atingă cele mai bune standarde de calitate.
(comunicat: Salvamont România întotdeauna prietenul Dumneavoastră de pe cărările munților !)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.