Conducerea Casei Municipale de Cultură este în impas. Asta după ce procedura de desfășurare a concursului de proiecte de management a fost contestată chiar de președintele comisiei de evaluare și după ce consilierii locali au votat împotriva reluării procedurii. 

Nota 9.48 pentru activitatea desfășurată

În ultimii trei ani, Casa Municipală de Cultură a fost condusă de Diana Gribincea Popa, un manager care a reușit să dea viață instituției de cultură. Iar acest lucru o dovedesc sălile pline la spectacolele realizate pentru toate gusturile și vârstele la Casa de Cultură. Dacă în momentul în care a câștigat concursul, în urmă cu trei ani, mulți o considerau pe Diana poate prea tânără şi neexperimentată pentru greutatea şi răspunderea unei asemenea funcţii, spre surprinderea a şi mai mulţi, Diana s-a descurcat foarte bine în acest rol. Activitatea Casei de Cultură a înflorit, acţiunile organizate sunt extrem de diverse, sala mare găzduieşte piese de teatru jucate de actori de prestigiu şi întâlniri cu personalităţi naţionale, cercurile sunt pline de învăţăcei studioşi, concertele, nu doar de muzică populară, se ţin lanţ.

„Nu a fost așa ceva de când mă știu. E extraordinar din toate punctele de vedere. Sunt evenimente pentru toate categoriile de vârstă: de la piese de teatru pentru copii și adulți, la spectacole ale filarmonicii. Pentru toate gusturile“,„Ne bucurăm mereu de evenimentele organizate la Casa de Cultură. Abia așteptăm să vedem ce mai e nou în materie de spectacole și să mergem. Am participat la teatru, spectacole de muzică populară, la întâlnirile cu pr. Necula, la Stand Up Comedy , la proiecții de film, sunt nelipsit de la tot ce se organizează acolo“, ne-au spus făgărășenii.

De aceeași părere a fost și comisia de evaluare a activității care a notat activitatea managerului pentru perioada august 2014-31 decembrie 2017 cu 9.48, potrivit raportului comisiei nr. 21854/2017.

Nota mare i-a dat dreptul de a prezenta un nou proiect de management

Așadar, potrivit legii, în cazul în care rezultatul evaluării finale este egal sau mai mare de 9, managerul are dreptul de a prezenta un nou proiect de management.

Potrivit HCL nr.3 din 31 august s-a stabilit comisia de concurs formată din consilierul Florin Alexandru, președintele comisiei, Csisar Marius, manager Centrul Cultural Reduta Brașov și Mihaela Soloceanu, manager Teatrul Arlechino Brașov.

Tot în această Hotărâre a Consiliului Local s-au stabilit și datele privind desfășurarea celor două etape ale concursului.

Diana Gribincea trebuia să-și depună proiectul până la data de 22.09.2017, ora 12.00, lucru care s-a întâmplat.

În perioada 23.09.2017-1.10. 2017 urma analiza proiectului de management de către comisia de evaluare. Acest lucru însă nu s-a mai întâmplat.

„Această procedură a început în luna august. Comisia desemnată și formată din: Florin Alexandru, Marius Csisar și Mihaela Soloceanu a avut într-o primă etapă o analiză și o întâlnire cu managerul Casei de Cultură asupra activității. Pe urmă au intrat în comisii și a desemnat Consiliul Local perioada pe care o va ocupa managerul Casei de Cultură. Domnul Florin Alexandru a spus în comisii că ar fi bine să fie pe trei ani de zile și nu pe cinci cum a fost propus în proiect, perioadă în care mai este primar actualul primar. S-a votat hotărârea de începere a procedurii cu date certe când trebuie să depună proiectul managerul, când trebuie să analizeze proiectul comisia, când trebuie să cheme la interviu pe manager comisia, cu calendar cert și exact și atunci când a ajuns să se termine, să fie finalizată procedura domnul Florin Alexandru a mai amânat câteva zile pe motiv că nu a avut timp să citească proiectul, a amânat de marți până luni, iar luni a făcut un referat că nu s-a respectat procedura și aici ne duce cu gândul că totul a fost stabilit în luna august ca managerul Casei de Cultură să fie dat la o parte. Asta pentru că procedura, după ce Consiliul Local a desemnat comisia, a votat calendarul, comisia trebuia să-și ducă la îndeplinire procedura: să se prezinte, să evalueze proiectul, să pună note, să aștepte perioada de contestații , să afișeze notele, să facă acel interviu și pe urmă să decidă. În toată această perioadă această comisie a fost plătită“, a declarat primarul Făgărașului, Gheorghe Sucaciu.

Consilierul local și președintele comisiei de concurs spune că de vină sunt secretarii comisiei.

„S-a ajuns în faza a doua fără să se efectueze faza întâi. Ar fi trebuit să semnez o hârtie în octombrie, cu datare din septembrie și eu nu am vrut asta.

Atunci în faza întâi ar fi trebuit să dăm noi note și eu am mai vorbit despre asta. Atunci ar fi trebuit să fim anunțați de către secretariatul comisiei și nu am fost anunțați. Am ajuns în faza a doua. După aceea am luat proiectul și am văzut că era pe cinci ani, nu pe trei cum am propus și atunci am observat că faza întâi nu s-a ținut. Trebuia să se fixeze o dată când trebuiau să vină cei de la Brașov să ne întâlnim. Secretariatul trebuia să fixeze o dată la care să ne întâlnim“, a spus președintele comisiei de evaluare, consilierul local Florin Alexandru.

„A avut dreptate că nu s-a respectat procedura, dar nu a fost respectată de dânsul, de comisie. El spune că nu a fost anunțat când să se prezinte, dar când i-au intrat banii în cont nu s-a întrebat de unde sunt banii. Pun și eu o întrebare? Dânsul este președintele Comisiei de Cultură din Consiliul Local, dânsul a propus ca managerul să fie pe trei ani și nu pe cinci, dânsul a fost la o preevaluare, tot în cadrul procedurii, cu ceilalți membri, țin minte că au fost în birou la mine pentru nu au avut săli, și eu am ieșit, probabil am plecat la Brașov. Atunci au evaluat acel proiect, țin minte că domnul Florin Alenxdru a avut niște observații pe acel proiect. Și acum vine cu motivul că nu s-a respectat procedura! Procedura care trebuia îndeplinită de către comisie“, a mai spus primarul Făgărașului.

În schimb, secretarii comisiei spun că legea nu prevede acest lucru. Aceștia se ocupă doar de întocmirea întocmirea proceselor verbale și de a constata că s-au îndeplinit procedurile. Aceștia spun că președintele comisiei de concurs trebuia să-i convoace, prin secretariat, pe ceilalți membrii ai comisiei.

Și pentru că procedura a fost contestată, primarul Făgărașului a inițiat un nou proiect de hotărâre, proiectul cu nr. 8 la Diverse și care prevedea modificarea datelor de concurs, precum și schimbarea comisiei de evaluare a proiectului de management.

„Noi ca să nu rămânem într-un impas, luni seara ne-am întâlnit să vedem cum facem pentru că nu am mai avut astfel de situații. Am avut luni seara comisii, am înaintat comisiilor de consiliu un proiect de hotărâre de continuare a procedurii, de acolo de unde comisia nu și-a făcut treaba și din cauza faptului că acea comisie nu și-a făcut treaba am solicitat înlocuirea membrilor comisiei“, a mai spus Gheorghe Sucaciu.

Noua comisie propusă era formată din Popa Ovidiu, consilier local, Elena Băjenar, manager Muzeul Țării Făgărașului și Valentin Delca, director Direcția Județeană pentru Cultură Sibiu.

Proiectul a ajuns pe masa consilierilor locali și au fost două voturi. Primul secret prin care se vota noua comisie de evaluare, și care a fost unul împotrivă.

Al doilea vot a fost pentru întreg proiectul de hotărâre privind continuarea procedurilor concursului, însă și acesta a fost unul negativ.

consilieri care s-au abținut

Proiectul pentru continuarea procedurii a concursului de proiecte de management, în vederea ocupării postului de manager Casa de Cultură l-au respins.  Din punctul meu de vedere, consilierii care au votat împotrivă, nu sunt conștienți de faptul că au blocat o procedură pe care executivul trebuia să o finalizeze, punându-ne în situația de a desemna managerul Casei de Cultură pe interimat. Marți s-a respins acel proiect, iar managerul Casei de Cultură a rămas undeva în aer, noi trebuie să găsim soluții de interimat, ceea ce nu este plăcut. Adică ai posibilitatea legală să aplici lucrurile cum trebuie iar Consiliul Local prin diferiți consilieri și spun și îmi asum ce spun, din cauza unor interese personale de grup, că s-a văzut acolo în Consiliul Local, acel proiect s-a respins. Nu cred că este normal ca un Consiliu să voteze pentru interesele unora sau altora, trebuie să voteze în interesul legalității, în interesul comunității și în interesul faptul că administrația să poată fi făcută într-un cadru normal. Să-și asume fiecare votul“, a mai adăugat primarul.

consilier care au votat pentru

„Poate am ridicat mâna din greșeală, dar m-am abținut pentru că subiectul nu-l stăpâneam datorită faptului că fusese băgat cu o seară înainte la comisii la care eu nu am participat. La comisia de cultură nu s-a discutat, acolo unde trebuia să se discute,de acolo fac parte și eu, nu a fost introdus. M-a surprins acest subiect de care habar nu aveam“, a spus Alexandru Mazilu, consilier local.

Acum, reprezentanții primăriei trebuie să găsească soluții privind managementul Casei de Cultură și să tragă la răspundere pe cei care nu și-au făcut treaba.