Parcări în oraș, pe tot DN1

Dacă până acum câțiva ani locurile de parcare și aglomerația de pe drumurile din Făgăraș erau o problemă a lunii august, când se întorceau concitadinii noștri în vacanță acasă, acum această problemă a devenit una cotidiană pentru făgărășeni. Autoritățile încearcă să facă o ordine în acest sens pentru că se estimează că în viitor vor fi probleme și mai mari din acest punct de vedere, odată cu creșterea numărului de mașini din Făgăraș. La sfârșitul lunii august au fost luate câteva măsuri de către Comisia de circulație din municipiul nostru. Însă unele din acestea nu au fost agreate de către șoferii făgărășeni; schimbarea care a stârnit cel mai multe nemulțumiri a fost instituirea sensului unic pe o porțiune de 130 de metri de la piața agroalimentară pe Nicolae Bălcescu până la intersecția cu strada Dr. Ioan Șenchea (la Moțu). Primarul Făgărașului a decis să mai organizeze o dezbatere publică privind instituirea noilor sensuri unice din oraș. Zeci de oameni au participat la această dezbatere, dezbatere care a adus în discuție mai multe proiecte și probleme legate de planul de mobilitate al orașului.

Dezbaterea a avut loc în ziua de miercuri, 4 octombrie, în sala mică a Casei Municipale de Cultură. Împreună cu cei prezenți, autoritățile au dezbătut mai multe probleme ale orașului. S-a discutat despre regulamentul de aprovizionare, despre tariful maximal la serviciile de taximetrie, despre parcările din oraș și despre sensurile unice.

Suntem afectați cel mai tare de sensul unic de la piață deoarece te bagă pe strada Stadionului și ajungi la Poliția Locală și ești obligat să te duci pe Teiului unde dimineața sau la amiază este un trafic infernal. În altă ordine de idei, dacă din Nicolae Bălcescu faci dreapta pe Iazul Morii te duce în spatele blocurilor la piață unde e foarte foarte greu de ieșit și e îngust“, a spus un făgărășean prezent la dezbatere.

 „Să vă spun de ce am făcut acest sens unic. În zona pieței sunt foarte mulți locatari cu parcări private. Toată lumea când merge la piață își lasă mașina în aceste locuri și mereu e deranj mare acolo. Noi vrem să facem pe această porțiune de 130 de metri, pe una din benzi în jur de 40 de locuri de parcare. Acolo sunt două magazine mari, piața și Finanțele Publice. Ne-am gândit și la alte variante pentru a face locuri de parcare. Am studiat să facem și o parcare supraterană la piață, cu lift, dar cea mai ieftină parcare de 60 de locuri costă peste 1 milion de euro, iar în momentul de față nu avem banii aceștia pentru a rezolva problema pe termen scurt. Toate aceste sensuri unice au fost studiate pe planul de mobilitate, iar politica este să scoți traficul din zonele centrale pentru a nu le aglomera și să lăsăm zonele centrale să fie cât mai mult pietonale. Dacă vrem ca în oraș, pe străduțe, să nu mai fie tot un du-te- vino, cu înjurături și alte probleme, trebuie să facem această sistematizare. Dacă pe 130 de metri nu putem să facem această sistematizare, cu parcări, va fi mult mai greu cu proiectele pe care le vom face pe planul de mobilitate“, a spus Gheorghe Sucaciu, primarul orașului.

„Ca să nu renunțați la locurile acelea de parcare, 40-50 de locuri, de la piață, să rămână sens unic, dar poate ar fi mai bine să fie invers. Îl lăsați către centru, pentru că e mult mai multă lume care circulă dinspre Negoiu spre centru, inclusiv dimineața, când duc copiii la școală, și să fie interzis invers“, a spus un făgărășean.

Această propunere a făgărășeanului a fost agreată de toți cei prezenți; în plus, s-a decis să se deschidă și circulația la CEC în ambele sensuri. Aceste lucruri vor fi  prezentate comisiei de circulație pentru aprobare.

O altă problemă ridicată de făgărășenii prezenți la dezbatere a fost lipsa locurilor de parcare pe Drumul Național 1, după ce s-a interzis oprirea pe prima bandă a DN 1.

„Locurile de parcare pe Bulevard nu mai sunt. Ați venit cu acele opriri interzise pe bulevard“, a spus un făgărășean.

„Cele patru benzi trebuie să funcționeze pentru că, după cum vedeți, Drumul Național 1 e tot mai aglomerat. Noi am început de la Titu Perția să schimbăm borduri și facem parcări acolo unde  ne permite trotuarul. Aceste parcări vor fi realizate pe toată lungimea Drumului Național 1, pe tot bulevardul. Acolo va fi staționarea maxim 30 de minute ca toți cei care vin să cumpere de la magazine să poată să stea maxim 30 de minute. Pentru a verifica aceste lucruri, Poliția Locală va trebui să monitorizeze“, a mai spus Gheorghe Sucaciu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.