Primarul declară că anul viitor vrea să înceapă construcția ocolitoarei Făgărașului

 

De ani de zile, orașul și făgărășenii suferă din lipsa unei șosele ocolitoare a orașului și tot de ani de zile au fost zeci sau chiar sute de promisiuni privind construirea acestui obiectiv mai mult decât necesar. După ce s-a sperat, fără niciun rezultat, că Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, va rezolva această problemă a Făgărașului, autoritățile locale vor acum să treacă acest tronson de drum înapoi în proprietatea municipiului. Asta pentru a putea realiza cu forțe proprii mult așteptata ocolitoare. Cât despre finanțarea lucrării, primarul Făgărașului ne-a declarat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că sunt trei posibilități.

„Suntem în faza de intabulare: am terminat documentația de intabulare și ea este semnată de CNAIR. Mai avem un tronson, pentru că ea a fost împărțită în cinci tronsoane, un podeț peste un canal de fugă. Ca să explic procedura: am făcut intabularea, am preluat ocolitoarea ca teren de la Ministerul Transporturilor și apoi prin POR, prin PNDL, unde avem înregistrat proiectul sau printr-un credit, vom proceda la implementarea proiectului și o vom adopta soluția cea mai rapidă“, a spus primarul Făgărașului, Gheorghe Sucaciu.

Accesarea unui credit în vederea realizării ocolitoarei a produs deja discuții în rândul oamenilor care spun că Făgărașul are deja un credit împovărător în urma achiziționării stadionului municipal. Gheorghe Sucaciu spune însă că dacă Primăria va accesa o linie de credit o va face doar pentru a grăbi lucrurile, iar finanțarea pentru ocolitoare va fi din surse externe bugetului local.

Putem lua o linie de credit pentru că, după cum vedeți, achizițiile durează destul de mult, mai ales la proiectele mari, cu sume mari. Și atunci, luând linie de credit pe anumite proiecte, avem posibilitatea să facem achiziția din timp pentru că avem finanțarea din spate. După ce depunem aceste proiecte și primim finanțare, putem să transferăm, după achiziție, finanțarea pe aceste lucrări. Având acest credit, câștigăm foarte mult timp la proiectare, achiziție ș.a.m.d. Între timp, noi depunem aceste proiecte,  pentru că avem deja documentația studiului de fezabilitate și putem primi finanțare în această perioadă, astfel că nu va mai trebui să cheltuim niciun ban din această linie de credit. Dacă nu cheltuim banii, nu plătim nici dobândă sau alte comisioane. Nu putem lua credit mai mult de 30% din valoarea bugetului și creditul îl luăm doar pe proiecte. De exemplu, Alba Iulia a luat o linie de credit cu o dobândă de 1,35%. E o diferență foarte mare față de creditul luat pentru stadion – cu o dobândă de 4,7% –  iar acesta este un exemplu al orașelor care s-au dezvoltat foarte rapid. Au avut această „umbrelă“, au  avut posibilitatea să scoată la licitație diferitele proiecte de dezvoltare ca ulterior să primească finanțare din alte surse și nu au consumat acea linie de credit și nu au plătit niciun leu. E pur și simplu o „umbrelă“, un mecanism de a grăbi lucrurile“, a mai spus primarul orașului.

Cât despre începerea lucrărilor la ocolitoare, primarul declară că dacă toate lucrurile merg conform planului, sunt șanse mari ca lucrările să înceapă anul viitor.

„Eu văd ocolitoarea începută anul viitor și nu văd o lucrare extraordinar de complicată. Dacă există finanțare atunci lucrurile vor merge foarte repede, vor fi doar termenele legale. Dacă reușim și ne mobilizăm  și începem din primăvara anului viitor, ar putea fi gata în toamna anului viitor“, a concluzionat Gheorghe Sucaciu.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.