Discuții aseară în Consiliul Local pe tema transportului în comun și a autogării din Făgăraș

Consilierii locali s-au întâlnit aseară în cadrul ședinței ordinare a lunii iulie. Unul din proiectele de hotărâre care a dus la discuții între aleși a fost cel legat de aprobarea „Regulamentului privind regimul tranzitării, staționării, parcării autovehiculelor destinate serviciilor regulate, a serviciilor regulate speciale și a serviciilor ocazionale de transport persoane în Municipiul Făgăraș“. Prin acest regulament au fost stabilite stațiile de oprire și parcare a autovehiculelor de transport persoane, dar și înființarea unei autogări la Transbus SA situată în Făgăraș, strada Dr. Ioan Șenchea, nr. 2.

Noul regulament prevede următoarele locaţii ca staţii oprire si parcare autovehicule transport persoane:

Stații oprire pentru urcare /coborâre calatori pentru autovehiculele destinate serviciilor resulate de transport persoane in Municipiul Făgăraş:

-str. Dr. loan Senchea, nr. 2, Autogara TRANSBUS S.A.,

Statii oprire pentru urcare /coborâre calatori pentru autovehiculele destinate serviciilor resulate speciale de transport persoane in Municipiul Făgăraş:

-str. Negoiu: GARA – cap de traseu

-str. Dr. Ioan Senchea, nr. 2, Autogara TRANSBUS S.A.,

Statii oprire pentru urcare /coborâre calatori pentru autovehiculele destinate serviciilor ocazionale de transport persoane in Municipiul Făgăraş:

-str. Mihai Viteazu: nr. 13 – 22, (latura de nord a Cetăţii Făgăraş)

Statii pentru parcarea autovehiculelelor destinate serviciilor transport persoane in Municipiul Făgăraş:

-str. Negoiu: GARA – cap de traseu

-str. Dr. Ioan Senchea, nr. 2, Autogara TRANSBUS S.A.,

Tot în cadrul proiectului s-a aprobat tariful de utilizare a capetelor de traseu si a staţiilor de urcare/coborare calatori pentru autovehicule destinate serviciilor regulate speciale de transport persoane in Municipiul Fagaras:

-pentru microbuze –         240    EURO / pentru      1        (un) an,

-pentru autobuze    –         300    EURO / pentru      1        (un) an,

-pentru autocare     –         300    EURO / pentru      1        (un) an.

Articolul 5 din proiectul de hotărâre prin care se aprobă înfiinţarea si funcţionarea autogarii TRANSBUS S.A. situată in Fagaras, str. Dr. Ioan Senchea, nr. 2, potrivit OG 27/2011 privind transporturile rutiere si in conformitate cu „ Licenţa pentru activitati conexe transportului rutier” eliberata de ARR Braşov, a stârnit discuții referitoare la proprietarul acelui teren aferent autogării și la construcția acesteia.

De asemenea tot în cadrul acestei discuții primarul Făgărașului a făcut o informare despre starea actuală a transportului în comun. Asta după ce mai mulți făgărășeni s-au plâns că nu au beneficiat de acest serviciu pe parcursul câtorva zile.  „Referitor la transportul local în comun s-a ivit o problemă destul de gravă și anume că există un proces intentat de o anumită firmă care a participat la licitația de concesionare a acestui transport în comun din anul 2014. Primăria a pierdut procesul și dreptul la recurs și instanța ne obligă să reluăm procedura, să anulăm procesul verbal cu toate actele subsecvente și să reluăm procedura de la data deschiderii ofertelor. Toată această discuție, în consiliul local, a pornit de la faptul că am pregătit un proiect de hotărâre de a adopta un regulament vizavi de tranzitarea și staționarea autocarelor, autobuzelor în municipiul Făgăraș, să avem o regulă în oraș ca aceste autocare, autobuze să intre în autogara licențiată de la piață și un capăt de linie la gară. Licențierea acestei autogări a fost făcută cu avizul primarului conform legii unde spune la art.119 aliniatul C că acest aviz se dă de autoritatea executivă sau deliberativă. Astăzi, noi am dat un aviz de principiu obligând acel beneficiar al autogării să depună documentația la primărie ca ulterior să hotărască și autoritatea deliberativă.

În privința transportului în comun, în momentul de față, ceea ce mi s-a părut straniu, dar săptămâna acesta am făcut legătura între lucruri, neavând în mână acele hotărâri de instanță și anume că în 2014 făcându-se acea licitație de concesiune, mi s-a părut dubios ca un consilier local, Cosmin Poparad, să fie recomandat de directorul firmei de la București ca omul care se ocupă de transportul în comun în Municipiul Făgăraș. De fapt și la dezbaterile publice el a venit ca reprezentant al firmei AXI și mai mult ca atât cu toate documentele de plată pentru subvenția pe acest transport în comun a venit acest domn Cosmin Poparad. Mi se pare straniu ca în 2014 când el era consilier local s-a realizat această licitație de concesiune iar ulterior el să fie reprezentantul firmei. Lucrurile acestea, probabil, organele de control le vor verifica și va suporta consecințele pentru că eu cred că transportul în comun pe perioada acesta de un an de zile, de când sunt eu primar al municipiului Făgăraș, a avut probleme mari, probleme pe care acest domn Cosmin Poparad le-a gestionat. A schimbat programul fără acordul nostru, a oprit două zile transportul în comun pe motive din punctul meu de vedere neîntemeiate“, a spus Gheorghe Sucaciu, primarul Făgărașului.

Cosmin Poparad se apără și spune că el a vrut doar să ajute.

„Nu am un contract cu firma AXI, nu am fost angajat, am fost doar un interpus între primărie, firma de transport și cetățeni. Asta pentru că cunoșteam foarte bine transportul și  am vrut să fie un lucru benefic ceea ce cred că am și realizat în ultimii ani, s-a îmbunătățit transportul. Normal că este loc și de mai bine, dar de o perioadă de două săptămâni nu m-am mai implicat deloc. Asta după ce am fost implicat la acea dezbatere publică vizavi de autogară unde mi-am susținut punctul de vedere că nu este ok acolo, nu am o problemă cu Codreanu. Și de acolo s-a interpretat că am nu știu ce interes, că mă opun. Eu am fost invitat și mi-am spus punctul de vedere și acum văd că eu sunt de vină pentru tot.

Țin legătura strict cu firma AXI. Nu vreau să mai intervin pentru că nu înțeleg ce interese să am eu. Eu nu vreau altceva decât să fiu lăsat în pace și să nu se mai folosească de numele meu pentru că ce a spus aseară au fost minciuni. Faptul că eu întrerup transportul de două ori pe săptămână când vreau eu, nu s-a întâmplat niciodată așa ceva. S-a întâmplat exact săptămâna trecută când șoferul care a fost pe mașină și-a băgat preavizul; a venit un șofer nou, au fost ceva altercații prin Combinat, șoferul s-a speriat și a plecat și am rămas fără transport de joi după- amiază până ieri. Asta a fost singura dată pe o perioadă mai lungă să nu se facă transport. În rest, cred că s-a întâmplat în trei ani de zile, maxim de 2-3 ori când a explodat un cauciuc și asta pot confirm persoanele care frecventează transportul în comun“, a declarat Cosmin Poparad.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.