Consilierii locali au aprobat taxele și impozitele pentru anul 2018

 

 Consilierii locali s-au întrunit zilele trecute în ședința ordinară a lunii mai. Primul punct pe ordinea de zi a fost proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2018. Proiectul aprobat de consilieri prevede menținerea pe anul 2018 a aceluiași nivel de impozitare aprobat pentru anul 2017.

„Analizând posibilitățile reale de plată ale contribuabililor municipiului Făgăraș în anul 2017 și ținând cont că pentru anul 2016, impozitul datorat de contribuabili  a crescut conform noilor prevederi ale codului fiscal privind impozitarea terenului de sub construcții și a celui intravilan, ținând seama și de indicele negativ al inflației pe anul 2016, în baza prevederilor actelor normative în vigoare, propun menținerea pe anul 2018 a aceluiași nivel de impozitare aprobat pentru anul 2017“, se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre, semnată de primarul Făgărașului, Gheorghe Sucaciu.

Așadar, nu vom plăti niciun leu în plus în anul 2018 nici pentru clădiri, terenuri, automobile sau alte taxe ale serviciilor administrației locale.

Proiectul de hotărâre a fost votat punctual pe fiecare articol în parte. În plus, comisia economică a avut un amendament referitor la scutirea de impozite pentru proprietarii care execute lucrări de intervenție pe cheltuiala proprie pentru creșterea performanței energetice ori pentru creșterea calității architectural- ambientale.

Scutirea la plata impozitului pe clădiri se acordă pe baza cererii și în baza documentelor ce vor fi depuse la Serviciul de Impozite și Taxe și Municipiului Făgăraș.

Cererea va fi însoțită de următoarele documente:

  1. Dovada efectuării lucrărilor pe cheltuiala proprie (copie facturi, chitanțe fiscal, ordine de plată)
  2. Documentele de dobândire în proprietate a imobilului în cauză din care să rezulte destinația de locuință a acestuia( contract vânzare- cumpărare, extras CF de data recentă, autorizație construire)
  3. Copii după acte de identitate ale titularilor din care să rezulte adresa de domiciliu
  4. Raport de audit energetic
  5. Autorizație de construire eliberată în conformitate cu prevederile legislației în vigoare sau negația că nu necesită această autorizație
  6. Procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.