Denivelările și gropile din asfalt impun un nou regulament în Făgăraș

 În urma săpăturilor la rețeaua de apă- canal a orașului, drumurile arată deplorabil chiar dacă firma care a executat lucrările a fost nevoită, potrivit regulamentului de aprobare a lucrărilor, să aducă suprafața unde s-a lucrat, la starea inițială. În aceste condiții, autoritățile locale au decis să schimbe regulamentul privind eliberarea aprobării de săpătură și condițiile de refacere a infrastructurii. Aseară, în ședința ordinară a lunii aprilie, consilierii locali au aprobat Proiectul de Hotărâre privind modificarea acestui regulament.

 Nu mai este o noutate că în urma săpăturilor din oraș, șoselele au rămas cu mari denivelări. Deși, refăcut carosabilul de cei care au efectuat săpături, denivelările și gropile apărute în locul lucrării sunt evidente peste tot. Acesta este și motivul pentru care autoritățile au decis să modifice regulamentul privind eliberarea aprobării de săpătură și condițiile de refacere a infrastructurii. În raportul de specialitate la Proiectul de Hotărâre pus pe masa aleșilor locali aseară, se arată: „în prezent, refacerile de carosabil, în urma săpăturilor pentru lucrările tehnico-edilitare, se fac pe lățimea săpăturii plus maxim 1 metru stânga- dreapta săpăturii. Totuși s-a constatat că această lățime de refacere nu este suficientă deoarece porțiunea de refacere de pe lățimea săpăturii prezintă o comportare diferită față de zona adiacentă acesteia, având tasări diferite, ceea ce conduce în timp scurt la apariția denivelărilor și a gropilor exact pe zona săpăturii“.

Experiența lucrărilor din ultimii ani și refacerile carosabilului care nu sunt conforme i-au determinat pe aleși să schimbe acest regulament.

„Așadar necesitatea aprobării unor condiții obligatorii de refacere a suprafețelor afectate de lucrări de carosabil și în alte terenuri aparținând domeniului public, astfel încât după efectuarea acestor lucrări, străzile să fie aduse la starea inițială corespunzător“ se arată în expunerea de motive.

Tot aici se precizează faptul că „lucrările efectuate la rețelele de apă-canal în municipiul Făgăraș din ultimii ani, în urma cărora străzile afectate au rămas cu denivelări mari, dovedesc necesitatea stabilirii unor suprafețe mai mari de refacere a carosabilului față de suprafața de săpătură“

Consilierii locali au aprobat proiectul de hotărâre cu modificările aduse regulamentului. Astfel, în noul regulament se propune o suprafață mai mare de refacere. În cazul unei săpături în lungul străzii se va reface toată banda carosabilă afectată de săpătură, astfel în timpul explotării toată lățimea benzii va avea aceeași tasare, aceeași comportare și se va elimina riscul de apariție a denivelărilor.

În cazul unei săpături transversale, suprafața refăcută va fi lățimea săpăturii la care se adaugă 10 m stânga- dreapta, asigurându-se o suprafață suficient de mare pentru a fi evitată apariția denivelărilor.

Deținătorii de rețele din municipiul Făgăraș vor fi obligați să ia în calcul la obiectivele de investiții pe care le planifică costurile pentru suprafețele de refacere impuse de acest regulemant.

Acest regulament se aplică firmelor de construcții care execută lucrări în carosabil și pe alte terenuri aparținând domeniului public și privat al municipiului, deținătorilor sau administratorilor de rețele publice de interes local sau național (SC Electrica SA., Romtelecom, RDS, SC Apă Canal SA, Engie România, SC Distrigaz Sud Rețele ETC), Poliției Rutiere, precum și persoanelor fizice sau juridice care prin natura lucrărilor afectează suprafețe aflate în domeniul public.

De asemenea au fost aprobate și taxele percepute pentru eliberarea avizului de principiu și a aprobării de săpătură.

Pentru lucrări autorizate ce se execută în trotuare sau zone verzi, taxa este de 4,1 lei/mp/zi. Pentru lucrări autorizate ce se execută în carosabil, cu întreruperea parțială a circulației, taxa este de 8,3lei/mp/zi, iar pentru lucrări autorizate ce se execute în carosabil cu întreruperea totală a circulației, taxa este de 12,5 lei/mp/zi.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.