4.500 de copii au fost agresaţi în 2016. Numărul reclamaţiilor a crescut cu 45%.

Au fost semnalate la „Telefonul Copilului” – 116111 –  aproape 1.900 de cazuri în care minorii au fost agresaţi fizic de adulţi. Creşterea a fost cu 46,75% față de anul 2015. Din totalul cazurilor reclamate, cele de molestare fizică au reprezentat peste 37%. Au urmat cazurile de abuz emoţional – aproape 26 de procente – și cele de neglijare a minorilor – peste 24%, arată bilanţul „Asociaţiei Telefonul Copiilor”. Cele mai multe cazuri de abuz, aproximativ 66%, au fost raportate în familiile minorilor, puțin peste 17% s-au petrecut în familia extinsă, în asistenţă maternală sau în centre de plasament, 11 % în spaţiul public şi aproape 6 procente în unități de învăţământ. Părinţii au fost agresorii copiilor în aproape 73% dintre cazuri, în aproape 10% din cazuri agresorii au fost alţi copii. A crescut și numărul sesizărilor legate de fenomenul insulte, jigniri, porecle, lovituri, intimidare, denigrare –   cu peste 25% – cele mai multe s-au petrecut în școli și grădinițe (aproape 82% din cazuri) dar şi pe internet sau în public  (împreună, 18%).Numărul celor care au sunat în anul 2016 la „Telefonul Copilului”  – a crescut cu 33% și au fost înregistrate 90.000 de apeluri. În peste 10.300 de cazuri a fost nevoie de intervenţia specialiştilor şi monitorizarea minorilor agresați. Cele mai multe apeluri s-au înregistrat de la băieţi – 40%. Apelurile de la fete au reprezentat 34% din total iar restul de la părinţi sau alţi adulţi. Linia europeană „Telefonul Copilului” – 116 111 – funcţionează zilnic între orele 08.00 -24.00 și este gestionată de organizația neguvernamentală „Asociația Telefonul Copilului”.

(Roxana Palade)

 

 

Share Share on Facebook0Email this to someonePrint this pageShare on Google+0