BARIERĂ ÎN FAŢA MORŢII

 accident-calea4 ani de zile au fost necesari pentru ca la trecerea de cale ferată dinspre DN1 spre strada Vlad Ţepeş să se aprobe montarea unei instalaţii de tip BAT, respectiv a unei bariere. 4 ani au trecut de la tragedia produsă în 14 septembrie 2012, când directorul Liceului Tehnologic „Dr. Ioan Şenchea“, profesorul Traian Duţă, şi-a pierdut viaţa. Traian Duţă se îndrepta spre şcoală, aşa cum o făcea de 30 de ani. Trecerea la nivel cu calea ferată i-a fost fatală de această dată. Acesta nu a oprit la semnalele acustice şi luminoase şi a fost izbit în plin de un tren InterRegio. După mai multe adrese făcute de autorităţile publice către Compania Naţională de Căi Ferate, în sfârşit se va concretiza ceva. La ultima şedinţă a Consiliului Local, aleşii au votat pentru demararea procedurii privind dotarea cu instalaţie de tip BAT a trecerii la nivel cu calea ferată spre strada Vlad Ţepeş.

accident-calea-2Nu puţine au fost accidentele soldate cu rănirea gravă sau chiar moartea persoanelor implicate la nivel cu această cale ferată. Ultimul a avut loc în primăvara acestui an. Din fericire, şoferul maşinii a reuşit să sară din autovehicul la timp, iar accidentul a produs numai pagube materiale. Acesta este unul din motivele pentru care încă din anul 2012, autorităţile locale au cerut montarea unei bariere în această zonă. Motivele necesităţii montării unei bariere în această zonă sunt:

  1. Este singura cale de acces din municipiul Făgăraş spre strada Vlad Ţepeş, neexistând posibilitatea construirii unei alte rute de acces către acea zonă.
  2. Pe strada Vlad Ţepeş se află:

– liceul Tehnologic „Dr. Ioan Şenchea“, în care îşi desfăşoară activitatea un număr de aproximativ 800 de elevi şi 50 de profesori, care sunt nevoiţi să traverseze zilnic calea ferată;

  • O zonă de agrement cu un flux continuu de turişti;
  • Societăţi comerciale cu rulaj în privinţa traficului către şi dinspre zna respectivă;
  • Zonă de locuinţe cu aproximativ 300 de locuitori.

În plus, cel mai important motiv pentru care s-a solicitat montarea unei bariere este acela că de-a lungul timpului au avut loc numeroase accidente soldate cu răniţi grav sau chiar cu decesul persoanelor implicate.

img_1848Ultima adresă a fost trimisă în luna august a acestui an, iar în urmă cu câteva zile consilierii locali au aprobat demararea procedurii de transformare a instalaţiei de tip SAT în instalaţie de tip BAT spre strada Vlad Ţepeş cu fonduri proprii.

Deocamdată nu se cunosc consturile realizării acestei investiţii, ca atare urmează ca autoritatea locală să găsească soluţia tehnică şi să estimeze costurile montării acestei bariere.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.