ÎNCEPE CURĂŢENIA ÎN ORAŞ, LA PROPRIU

 

avps 1
foto: arhiva

Pe lângă infrastructură, sănătate, educaţie, una din priorităţile administraţiei locale este – şi trebuie să fie – curăţenia oraşului. Instituţiile şi firmele private care se ocupă de curăţenia şi igienizarea spaţiilor verzi sunt strict monitorizate în ceea ce priveşte activitatea lor, iar acolo unde este cazul, ele vor fi trase la răspundere.

Una din priorităţile administraţiei locale actuale este aspectul estetic al oraşului. Iar socoteala din teren se pare că nu se potriveşte cu cea din scripte. Într-o conferinţă de presă, primarul Făgăraşului a explicat jurnaliştilor ce a găsit în teren şi în documente privind curăţenia oraşului, dar şi ce măsuri va lua în această perioadă.

„Avem nişte contracte în ceea ce priveşte îngrijirea spaţiilor verzi. Înainte să depun jurămâtul, s-a semnat ultimul contract pentru tăierea ierbii din spaţiile publice. Am avut şi nişte situaţii de lucrări, procese verbale de lucrări, dar am făcut şi verificări. Într-o duminică, am făcut o verificare în Parcul 1 Mai şi am văzut care e situaţia, într-o după-amiază am făcut verificare în Combinat şi am văzut şi acolo care e situaţia. Prin urmare, nu am semnat nicio situaţie, nicio plată, până în momentul de faţă. Singura firmă care îşi face treaba cea care tunde gardul viu.  

Am constatat că firmele care taie iarba în părculeţe, în curtea grădiniţelor, şcolilor nu îşi fac treaba aşa cum trebuie. Le-am spus celor de la ADPP că vor fi întorşi de 10 ori pentru o singură coasă. Verificăm aceste zone prin sondaj. Se duce şi domnul viceprimar şi verifică aceste lucrări. Dacă ei nu înţeleg, va fi problema lor, dar situaţia de lucrări şi facturile stau acolo, pe masa… Până nu am certitudinea  că acele lucrări s-au făcut cum trebuie, ele nu vor fi plătite“, a spus primarul Făgăraşului, Gheorghe Sucaciu.

 

Curăţenie cu beneficiarii ajutorului social

Aşadar, zonele pentru care îngrijirea cărora s-a semnat un contract cu firme private vor trebui igienizate de acele firme. Celelalte zone, care nu au fost incluse într-un contract de igienizare, vor fi curăţate cu ajutorul persoanelor care primesc ajutor social şi care, conform legii, trebuie să presteze orede muncă în folosul comunităţii.

„Referitor la celelalte zone, am avut discuţii şi cu conducerea ADPP şi cu conducerea Salco. Am scos de la Serviciul de Asistenţă Socială o situaţie nominală, iar asistaţii sociali trebuie să presteze 10.000 de ore de muncă pe lună, în folosul comunităţii. I-am lăsat pe ei să se gândească la un sistem, ca aceşti aproape 200 de oameni să lucreze pentru comunitate, la ADPP şi la Salco.

Vom face un plan săptămânal, iar ei vor împărţi aceşti oameni la aceste lucrări. Trebuie să fim foarte atenţi şi vreau să transmit acum, pentru ca Salco şi cei de la ADPP să ia la cunoştinţă: lucrările ce le vom face cu asistaţii sociali nu vor fi plătite de către Primărie. Le vom plăti eventual mături, lopeţi sau pe omul care îi  supraveghează. Trebuie ca ei să ţină cont de aceste lucruri, pentru că noi vom ţine“, a mai adăugat Gheorghe Sucaciu.

 

Sume mari pentru curăţenia oraşului

Primarul oraşului este de părere că s-au cheltuit mulţi bani pentru curăţenia oraşului.

„În opinia mea, s-au aruncat bani şi la Salco şi la firmele acestea de prestări servicii. La Salco s-au aruncat foarte mulţi bani. L-am intrebat şi pe domnul director Marian cum poate să măture străzile cu maşina de măturat în zonele unde s-a lucrat la canalizare? Sau pe ploaie…. L-am mai rugat să găsească soluţii ca acele containere să fie scoase de pe trotuare, de pe bulevardul principal. Arată foarte urât, iar când e cald, mirosul este de nesuportat“, a mai spus primarul Făgăraşului.

Un comentariu la „ÎNCEPE CURĂŢENIA ÎN ORAŞ, LA PROPRIU

  • iulie 16, 2016 la 8:12 pm
    Permalink

    cred cä a sosit momentul ca orasul nostru sä arate mai bine

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.