DSCN2973Trecerea la nivel cu calea ferată de la intersecția străzilor Doamna Stanca cu Vlad Țepeș, respectiv pasajul spre Liceul Tehnologic „Dr. Ioan Șenchea“ a făcut de-a lungul anilor numeroase victime, printre care și directorul Liceului  Dr. Ioan Șenchea, Traian Duță. Acesta și-a pierdut viața în 14 septembrie 2012, tot în acest loc. Încă de atunci, autoritățile au cerut celor de la CFR să schimbe acel sistem cu unul cu bariere, însă potrivit reprezentanților căilor ferate, sistemul actual este unul conform iar schimbarea sistemului cu unul cu bariere, de tip BAT, presupune costuri destul de ridicate, undeva la peste 100.000 euro, și ar trebui suportate de cei care cer acest lucru, respectiv Primăria Făgăraș.

Astăzi, a avut loc din nou un accident în această zonă, însă doar forța divină a făcut ca șoferul care conducea autovehiculul să iasă pe picioarele lui din mașină, mașină care a fost distrusă aproape în totalitate. Drept urmare, reprezentanții primăriei au făcut din nou o adresă către Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Brașov prin care cer luarea urgentă a măsurilor ce se impun pentru evitarea tragediilor în acest loc. Iată adresa:

     DSCN2978  „Urmare a accidentului rutier petrecut astăzi la trecerea la nivel cu calea ferată de la intersecția străzii Vlad Țepeș cu strada Doamna Stanca în urma căruia sistemul de avertizare a fost distrus, vă solicităm ca în regim de urgență să procedați la remedierea acestuia.  În cazul în care situația persistă există riscul producerii altor evenimente nedorite. Pericolul e cu atât mai mare cu cât în zonă există un restaurant care va fi frecventat de sute de oameni în noaptea Anului Nou și în primele zile ale anului 2016.  În situația în care Primăria Municipiului Făgăraș vă poate sprijini în vreun fel prin intermediul Poliției Locale, vă rugăm să nu ezitați să ne solicitați. Revin la mai vechea solicitare pe care am adresat-o Ministerului Transporturilor prin care vă propun înlocuirea actualului sistem de avertizare cu o barieră. Numărul mare al deceselor din accidentele petrecute la nivelul trecerii peste calea ferată ne obligă să vă solicităm acest lucru.   În speranța rezolvării cât mai urgente a defecțiunilor, vă mulțumim“ .

Până la remedierea stâlpului pe care era montat sistemul cu semnale acustice și luminoase, trenurile vor opri în această zonă iar mecanicii se vor asigura la trecere. Surse din cadrul CFR spun că șansele sunt minime ca Ministerul Transporturilor să asigure un sistem de tip BAT, cel cu bariere pentru această zonă.             

 

 

Suntem si pe:
0