Horatiu TepesPoveştile făgărăşenilor de succes continuă în ziarul Făgăraşul Tău. În această ediţie am descoperit povestea lui Horaţiu Ţepeş, un făgărăşean care la vârsta de 34 de ani este un exemplu pentru tinerii care doresc să devină antreprenori. Acesta este fondatorul companiei Bilka Steel, o afacere care se bucură de un real succes pe piaţa ţiglei metalice. Cum s-a înfiinţat, dezvoltat şi a devenit un adevărat imperiu acest business, ne dezvăluie chiar fondatorul într-un interviu care reprezintă o adevărată lecţie de viaţă.

Bilka Steel este o afacere de succes. Însă, puţini ştiu că acest adevărat imperiu al învelitorilor metalice a debutat cu multă trudă. Când şi cum aţi pus bazele acestui business?

Decizia înfiinţării companiei Bilka am luat-o în 2007, când firma la care lucram urma să fie vândută. Aveam trei variante: să continui în aceeaşi companie cu un nou acţionariat, să îmi caut alt job sau să merg mai departe pe cont propriu. Am ales a treia variantă deoarece dispuneam de toate premisele şi resursele necesare. Am început cu doi angajaţi, o linie de producţie de ţiglă metalică şi o hală de 4.500 mp la porţile căreia bătea criză economică. Însă, lucrând tot în domeniu timp de patru ani, am învăţat cum se conduce o afacere şi astfel am reuşit ca în prezent să avem 150 de angajaţi şi o hală cu o suprafaţă de 45.000 mp pe fosta platforma Tractorul din Braşov.

Care a fost cel mai bun an al companiei din punct de vedere al cifrei de afaceri?

Considerăm 2015 ca fiind cel mai bun an din istoria Bilka. În primele nouă luni ale acestui an, compania a înregistrat afaceri în valoare de 140 milioane lei, în creştere cu 40% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Prin ce se diferenţiază Bilka de celelalte companii care îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu?

Încă de la început ne-am bazat pe diversificarea gamei de produse – îmbunătăţită anual – dar şi pe consultanţă înainte de vânzare şi post-vânzare. Un client rezidenţial îşi face în principiu o dată în viaţă acoperişul şi nu poate să calculeze singur necesarul pentru materiale. Motiv pentru care educăm distribuitorii şi forţa proprie de vânzări pentru a oferi consultanţă clienţilor. Sunt detalii care fac diferenţa faţă de ceilalţi competitori. De asemenea, transportul şi livrarea sunt rapide. După ce a fost descoperită casa, clientul nu poate rămâne o săptămâna fără acoperiş, ceea ce mulţi producători nu au înţeles. De aceea noi am introdus pe piaţă livrarea în 24 de ore.

Aţi avut oferte să vindeţi această afacere? Va tentează această posibilitate?

Oferte au fost, dar nu mă gândesc la un exit. Compania are un mare potenţial şi încă se mai poate dezvolta. Având în vedere că lucrăm cu oţel, putem devia spre multe alte produse.

Sunteţi un antreprenor tânăr şi de succes din Făgăraş. Cum a fost copilăria dumneavoastră în acest oraş?

Am avut o copilărie normală şi frumoasă Am fost crescut şi educat în spiritul zonei transilvănene, ceea ce a contat şi m-a ajutat apoi în viaţa de adult, ca om de afaceri, soţ şi tată. Până la urmă ceea ce ne defineşte că adulţi, caracterul şi principiile, le dobândim în copilărie. Deşi am plecat de mulţi ani din Făgăraş, imediat după ce am absolvit Colegiul Naţional „Radu Negru“, îmi amintesc şi mă întorc mereu cu drag în locul în care am crescut şi m-am format. Dacă s-ar face un top al oraşelor cu cei mai mărinimoşi şi harnici locuitori, cu siguranţă Făgăraşul s-ar situa pe primul loc.

Ce îi sfătuiţi pe tinerii care îşi doresc să înfiinţeze propria afacere, dar nu îndrăznesc din diverse motive? Pot reuşi fără să rişte şi fără răbdare?

În primul rând să se apuce de treabă. Este important ca tinerii să îşi deschidă propriul business şi să nu rămână la stadiul de dorinţă. Este esenţial să plece la drum conştienţi că trecerea din postura de angajat  la cea de antreprenor înseamnă multă muncă şi responsabilitate, nicidecum o relaxare. Nu este suficient să ai o afacere, trebuie să o şi conduci, iar pentru asta trebuie să munceşti mai mult decât orice alt angajat şi să ai permanent ochii deschişi pentru a vedea ce se întâmplă în jurul tău. Un alt aspect important este experienţa în domeniu şi cunoaşterea în detaliu a pieţei pe care activează. E drept că orice se învaţă, dar un început fără cunoştinţe duce concurenţa cu un pas înainte. Altfel spus, un tânăr care se gândeşte să îşi deschidă o afacere trebuie să ştie ce să facă şi să facă ceea ce ştie.

Cu ce gânduri intraţi în noul an şi ce le transmiteţi cititorilor noştri, acum în prag de sărbători?

Intru în noul an cu cu gânduri pozitive, forţe proaspete şi planuri măreţe atât pentru compania Bilka, cât şi pentru viaţa personală. Cititorilor ziarului Făgăraşul Tău le doresc să aibă sărbători liniştite alături de familie şi prieteni dragi şi un an nou prosper, cu multe împliniri.

(Interviu realizat de Anca BALABAN)